It Tredde wint in Tzum, hattrick Germ

Zaterdag 28 oktober j.l. kwamen alleen de senioren teams in actie. Hoewel! It Twadde was vrij omdat de tegenstander zich terug had getrokken uit de competitie. It Tredde speelde de derby in en tegen Tzum. Hier het verslag:
Zaterdag dus de uitwedstrijd tegen Tzum 3, uit het verleden waren het altijd stevige wedstrijden tot bijna veldslagen en meestal trokken we aan het kortste eind. Hoe anders deze zaterdag. Er werd stevig maar fair gestreden, voetballend waren we beter en hadden het middenveld in handen.
Door een paar aanpassingen in de opstelling liep het vanaf het begin prima. Uit een mooie actie van Jildert op de achterlijn prikte hij de bal in de korte hoek, 0-1.
Tzum kreeg ook enkele kansjes maar de verdediging gaf weinig weg. Halverwege de 1e helft een prima afstandsschot van Germ betekend een 0-2 voorsprong. Helaas kunnen we daar niet lang van genieten, binnen een paar minuten maakt Tzum de 1-2. Even lijken de kopjes naar beneden te gaan en staan we redelijk onder druk. Maar de veerkracht is vandaag groot en nemen het heft weer in handen.
Opnieuw scoort Germ nu met een fraai schot die bijna in de kruising beland 1-3 dit is ook de ruststand.
In de 2e helft starten we weer prima, maar door een misverstand beland de bal in het eigen doel 2-3. De Tzumers ruiken hun kansen en zetten nog eens aan. We staan wel onder druk maar echt grote kansen krijgen ze niet. Wel onstaat er meer ruimte op het middenveld en daar weten we goed gebruik van te maken om onder de druk vandaan te komen. Vlak voor tijd weet Germ zijn derde te maken na goed voorbereidend werk van Migchiel. 2-4. een verdiende overwinning tot stand gekomen door prima voetbal en inzet van iedereen, zowel de basis als de wissel zorgden er voor dat we de hele wedstrijd een goed niveau haalden. Als we deze lijn door kunnen trekken gaan er meer overwinningen volgen…

29 oktober 2023