Weer remise Mulier – Arum!

Het stond er zo mooi op X (Twitter): “De kleiderby, de jirpelwestriid fan de lytse bouhoeke stiet op it programma, we kinne wol wat swarte heap support bruke. Dan wurt it griff gjin boerekoalwedstriid.”
En het werd ook geen “boerenkool” voetbalwedstrijd! Op een prachtig bespeelbaar veld stond er na 90 minuten 2-2 op het scorebord. Beide teams een punt, waar zowel Mulier als Arum echter niets mee opschieten, gezien de tussenstand in de 5e klasse A.
Arum kwam twee keer na achterstand terug en moest het wel tevreden zijn? Of was het zo, zoals er ook op X stond: “Arum was voetballend de betere maar dat zette zich helaas niet om in doelpunten om de winst te pakken”. En zo eindigde de “el Clasico van Sudwest-Fryslan”, net als de laatste seizoenen, weer in een remise. Een wedstrijd met genoeg stof tot napraten en dat gebeurde dan ook in een gezellige nazit in de kantine. Mulier had het als gastheer weer picobello met alles erop en eraan voor elkaar afgelopen zaterdag op sportpark “It Fliet”.

De wedstrijd
Arum kon afgelopen zaterdag weer een beroep doen op Jeroen van Dellen die na een operatie deze zomer en revalidatie gelijk in de basis begon. En mede daardoor was Arum zeker de makkelijkere voetballende ploeg. Maar het optische overwicht leverde geen hele grote kansen op. En dan valt eigenlijk uit het niets de 1-0 voor Mulier, na een niet slimme overtreding wees scheidsrechter Wynia gedecideerd naar de stip. Dit buitenkansje liet Mulier zich niet afpakken.
Arum moest dus nog meer aanvallen en Mulier kon op de counter spelen. De 1-1 kwam er vlak voor rust. De bij Arum uitblinkende 18-jarige Pieter den Breejen bediende de andere 18-jarige Rinnert Tolsma op maat en die schoot knap in.
De tweede helft hetzelfde beeld. Uit een corner maakte Mulier attent de 2-1 en Arum kon weer in de achtervolging. Een 10 minuten voor tijd maakte Kevin Jaarsma na een zeer knappe actie de 2-2. En ging het op zoek naar meer. En ook Mulier wilde natuurlijk winnen; dus ontspon er een echte strijd in de laatste minuten. Maar het bleef 2-2.
Een neutrale toeschouwer omschreef de wedstrijd als volgt en misschien wel typerend:
Mulier “stride foar else meter” en Arum “griemde te folle bij en yn de 16 om”

Voor overigens weer een prachtig fotoreportage van deze derby: zie de facebook pagina van Willen Rienk Miedema

Kan een afbeelding zijn van 8 mensen, mensen die voetbal spelen en de tekst 'SNACKWA NvD Mmuta Willem Rienk Miedema-'

30 oktober 2023