Rondje langs de velden…

Door het vele regenwater van afgelopen week werden er een aantal wedstrijden afgelast, zo gingen de wedstrijden van de JO08, JO15, JO17 en Arum 1 niet door. It Twadde was vrij. De andere teams kwamen wel in actie. Hier weer de WhatsApp verslagjes; met de JO10 met hun nieuwe aanwinst naar Skylge. En Germ scoort weer een hattrick!

JO09-1
Zaterdag j.l. gingen we op eigen veld, het opnemen ten Lac Frisia 1883
We begonnen gelijk erg sterk, met goed overspel. Hierdoor wist Jimte 3x achter elkaar te scoren!
3-0. Toen begon Lac wat beter in hun spel te komen en wij lieten ons een beetje meeslepen.
hierdoor kon Lac ondanks goed keeperswerk van Fayèn 2x scoren. 3-2
Door een ongelukkige bal op de hand van Rienk werd het een penalty.
Lac wist deze te verzilveren 3-3. Door een mooie actie van Djolie op Ferre die gaf een mooie steekpass op Jimte en die ronde m prachtig af! 4-3
Rienk, Jorn, Jelte-Pieter deden er alles aan om Lac af te stoppen om te kunnen scoren, toch wisten ze een kleine kans te benutten. 4-5
Rust!
We waren vastbesloten om te winnen en gingen er na rust vol tegenaan!
Djolie stond ijzersterk te keepen! Maar Lac wist toch te scoren 4-6
Wij creëerden mooie kansen Fayèn op Sam die schoot net naast!
Jurre op Ferre en die schoot op de paal.
Sam op Jimte die schoot over
Hij mocht er niet in!
De frustraties begonnen een beetje op te spelen.
Lac kreeg iets meer ruimte en wist nog 2x te scoren
Eindstand 4-7
Super gestreden! Volgende week gaan we er weer voor!💪

JO10-1
Zaterdag mochten we weer afreizen naar Terschelling. Waar t de vorige keer nog zowat de mooiste dag van jaar was, was het deze keer een natte bedoening. Maar dat mocht de pret niet drukken want sinds deze week hebben we een nieuwe speler erbij: Jilles Gademan.(zie foto) Dus vol goede moed naar de boot. Dat was dikke pret natuurlijk. De aanloop naar de wedstrijd hadden we extra spelers geregeld, maar uiteindelijk was iedereen er. Met 2 extra spelers hadden we plots ook spelers op wissel wat ook wat wennen was.
Onze nieuwe aanwinst bleek vliegensvlug en was zowel verdedigend als aanvallend aanwezig. In de wedstrijd bleek Terschelling een maatje te groot, ook al boden we flinke tegenstand we konden niet voorkomen dat het uiteindelijk 10-3 voor Terschelling werd.
Maar t was wel weer een zeer geslaagde dag met zijn allen.

JO11-1
Een uitstekende uitwedstrijd tegen
O.N.S Sneek. 1e helft veel meer kansen kunnen creëren dan de tegenpartij. Met 1-1 de rust in wat eigenlijks meer doelpunten moesten zijn voor Arum. 2e helft weer goed van start en heel sterk aan de bal. Beide teams ging goed gelijk op in de wedstrijd. Eindstand 2-2. Een mooie punt maar de 3 punten waren wel dik verdiend voor Arum… Groet Elmer.

JO12-1
We stonden heel snel 1-0 voor, maar al snel was het 1-1 en gingen de rust in met 1-4.
In de tweede helft waren wij echt aan elkaar gewaagd. Al snel pakken we de 2-4 . Maar DFC pakte de 2-5 Maar daarna gingen we ervoor we pakken 3-5 en daarna 4-5. De laatste 10 minuten gingen in en o wat een kansen maar we maakten het niet af. Nog 1 laatste corner iedereen mee naar voren. En wat een mooie voorzet. Maar na een paar schoten op doel had de keeper hem toch.
En blies de scheidsrechter op de fluit. En bleef het 4-5

JO13-1
Zaterdag op een zwaar veld een heerlijke wedstrijd gehad. Lekker overspel en een goeie verdediging met als resultaat een 4-1 overwinning. Aldus Marco

It Tredde
Door de regen zijn er veel wedstrijden afgelast, maar wij kunnen deze zaterdag gelukkig toch een wedstrijd spelen omdat het op kunstgras is. Na een korte maar stevige warming-up beginnen we niet goed aan de wedstrijd tegen Sneek/witzwart 3 en had het zomaar 1-0 kunnen staan. Maar was de spits van Sneek ook niet scherp en miste.
Gedurende het eerste kwartier kwamen we steeds beter in de wedstrijd en kwamen er ook kansen.
Na 25 minuten kwamen we meer dan terecht op 0-1 door Germ. Na een aantal wissels bleven we de bovenliggende partij en werd de score opgevoerd naar 0-2 weer een treffer van Germ. Het verschil was gemaakt.
Uit een prachtige voorzet en een evenzo prachtig schot werd het toch 1-2 en waren we even de kluts kwijt. Gelukkig ging de tegenstander niet goed met de kansen om en haalden we de rust met een 1-2 voorsprong.
Na rust een steeds groter aangroeiende supporter schare. Die het team aanmoedigden. De hele tweede helft waren we heer en meester op het veld. er werden weinig kansen weggegeven.
Toch een moment waarop het 2-2 lijkt te worden, maar grens Tjerk weet het zeker “buitenspel”
In het laatste kwartier beslissen we de wedstrijd Germ maakt uit een corner 1-3, een paar minuten later Migchiel 1-4 en is wedstrijd beslist.
Vlak voor tijd scoort Sneek nog de 2-4 maar dat is voor de statistieken.
Een terechte winst. Volgende week hopen dat we deze lijn door kunnen trekken tegen Oeverzwaluwen 2
It Tredde won in Sneek tegen Wit Zwart, met 4-2, met weer een hattrick van Germ!

12 november 2023