Rondje langs de velden…

Alle jeugdteams kwamen afgelopen zaterdag 18 november weer in actie. Alleen de wedstrijd van It Tredde werd verplaatst.
Hier weer de korte WhataApp verslagjes:

It Twadde
It Twadde verloor in Makkum. volgens speler/coach Mike: “De eerste helft was nog prima toen kwamen we helaas in minuut 45 met 1-0 achter, tweede helft begonnen we niet scherp en stond het zomaar 2-0 3-0 4-0 en 5-0… en toen in de laatste minuut kregen we nog een penalty en die schoten we erin.”

JO17-1
Uit tegen Scharnegoutum werd een goede wedstrijd op de mat gelegd. We hadden iets meer echte kansen dan de tegenstander, aldus de coach.  En een kwartier voor tijd werd het 1-0 door wie anders dan Andrys. Daarna en daarvoor hadden we eigenlijk al eerder moeten scoren. In de allerlaatste minuut, u voelt hem al aan komen, kregen we nog een vrije trap tegen die er in ging. Dus een goede en mooie pot voetbal met een net iets te zuur einde.

JO15-1
Zaterdag stond Irnsum op het programma! 8:30 spelen in Irnsum dus vroeg uit de veren . De eerste helft waren we gelijkwaardig en creëerden kansen genoeg maar wou de goal niet vallen !! Na de beker thee en een peptalk in de box gingen we vol goede moed de 2e helft in en er was duidelijk verschil, we hadden Irnsum in de broekzak , mooi kansen maar de goal bleef uit .. 5 min voor tijd krijgen we een vrijetrap 10 mtr buiten de 16m, Tiemen krult de bal naar de 2e paal en Durk weet de bal er in te koppen 💪🏻💪🏻 wel verdiend gaan de 3 punten mee naar Arum/Achlum 😉 groet Gosse

JO13-1
Speelde ook uit tegen Scharnegoutum, overigens voor de JO17. De Jo13 verloor geflatteerd met 4-2. volgens coach Marco: “Een mooie wedstrijd ondanks het verlies. Penalty tegen en goal werd afgekeurd wegens buitenspel wat geen buitenspel was. Maar goed, ze hebben hun kranig gehouden”.

JO12-1
“Kansen genoeg, maar we kregen hem er maar niet”, aldus coach Geert. En zo verloor de JO12-1 net met 2-1 in Franeker. Volgende keer weer voor de drie punten.

JO11-1
Thuiswedstrijd tegen Zeerobben. Jongens en dame hadden er zin in. We wilden winnen om de 2e plek te kunnen pakken.
Ondanks de vele regenval zou het wel eens een lastige wedstrijd kunnen worden.
Maar de jo11 heeft zich er goed doorheen geslagen. Met een 6-1 overwinning de 2e plek kunnen pakken iedereen blij de box in🥳 volgende week uitwedstrijd tegen Oosterlittens als we die pakken staan we 1e..

JO10-1
Afgelopen zaterdag de wedstrijd tegen SDS Easterein.
We hadden voor deze wedstrijd een paar afwezigen maar konden gelukkig een beroep doen op de JO-11 en kregen Jurre Dijkstra en Jan Bruinsma erbij. Jan is keeper bij de JO-11 en onze vaste keeper Finn ging deze keer weer eens ’t veld in.
Het was een wedstrijd die steeds aan elkaar gewaagd was. Jurre wist zijn plek wel te vinden in de aanval en zorgde voor leuke aanvallen. Ryan wist voor ons de score te openen, helaas wist SDS wat vaker te scoren. En is de wedstrijd geëindigd in 5-3 voor Easterein.

JO09-1
Vandaag gingen we naar Franeker om het op te nemen tegen SC Franeker JO9-1.
We begonnen sterk aan de wedstrijd en speelden goed over we hadden een paar kleine kansjes maar ze mochten er niet in!
Verder kan ik vrij kort zijn, dit team was gedegradeerd uit de 1e klas en dat was duidelijk te merken. Ze waren een maatje te groot voor ons!
Franeker wist 7x te scoren de eerste helft. 7-0
2e helft bleven we goed positief en goed overspelen!
We kregen toch een paar kansen Djolie schoot met een hard schot op goal maar de keeper kon m net keren. Jimte wist 2x te scoren.
Eindstand 17-2. Trots op het team!
Ze hebben allemaal goed spel laten zien en positief gebleven heel knap!!
Volgende gaan we er weer voor!!💪

JO08-1
JO8 mocht deze koude ochtend thuis tegen AVV Terschelling met hulp van Jildert erbij speelden we 8-8 zodat iedereen lekker kon bewegen. Al vrij snel kwam Arum aan de leiding de eerste goal werd door Hidde gescoord en daardoor zag je de ploeg groeien de verdediging van Terschelling was sterk en overal waar je keek stonden ze klaar om de bal te keren toch was Arum te snel en scoorde een 2e doelpunt (eigen goal? We hebben het niet goed gezien) na de limonade trok de wind aan en kon je zien dat iedereen het koud begon te krijgen toch werd er gestreden een laatste goal van Hidde maakte de 3-0 en zo ging Arum er weer met de winst vandoor.
Iedereen heeft weer top gespeeld!

20 november 2023