Arum wint 3-0 van Woudsend

Een van de beste investeringen van de laatste jaren is de mooie luxe overkapping bij de kantine. En van deze “staantribune” werd afgelopen zaterdag dan ook danig gebruik van gemaakt. Andere supporters gingen toch maar lekker binnen zitten en volgden de wedstrijd vanuit een heerlijke warme kantine. Want het was hondenweer, maar er kon gevoetbald worden. Hoewel het veld wel steeds gladder werd na mate de wedstrijd vorderde. Uiteindelijk stond er in de schemer om een uur of half 5 3-0 voor Arum op het scorebord. “Een degelijke overwinning”, zo noemde een vaste “overkapping” supporter de overwinning afgelopen zaterdag van Arum 1 tegen Woudsend 1.
Het was vanaf het begin wel duidelijk; Arum wilde het spel maken en daarmee snel op een voorsprong komen. In de 20e minuut was het raak. Een kopbal van Kevin werd niet helemaal goed verwerkt door de Woudsend keeper en zo kon BT vrij makkelijk scoren. Arum bleef, met de goed spelende “jonkies” Pieter, Hylke en Rinnert aanvallen om ook de 2-0 te forceren. Die kans kreeg BT vlak voor rust middels een penalty. Maar de keeper van Woudsend keerde prima.
Na de rust ging Arum opzoek naar de 2-0, om zo de wedstrijd te beslissen. En die kwam in 57e minuut van de voet van Kevin. Met een knappe actie scoorde hij koelbloedig. Een belangrijke goal voor de thuisclub. In de 77e maakte BT de beslissende 3-0. Hierna was er echter was nog 1 vraag in deze wedstrijd n.l.: Zou de weer goed keepende Irolt en de Arumer verdediging dan eindelijk eens de nul kunnen houden. Het leek er niet op, want vlak voor tijd gaf, de overigens goed fluitende scheidsrechter Bos uit Emmeloord, Woudsend ook een penalty. Maar Irolt pareerde de goed ingeschoten penalty prima!
En zo bleef het 3-0 en klimt Arum, hoewel de stand zeer vertekend is door de vele afgelastingen, langzaam naar boven. En speelt het komende zaterdag in de strijd om de voorlopige vierde plek tegen LSC 1890. En dan weer in Arum!
En let op! De wedstrijd vangt eerder aan n.l.: 14.30 uur.

O ja, en de speciale prijzen rond deze wedstrijd werden gewonnen door: Reino (uitslag) en de vier draaiend rad prijzen werden gewonnen door Johan van IJs, Anne Win(t)d, Hans Dijkstra en Jorrit Tolsma.

20 november 2023