Rondje langs de velden…

De senioren teams en de JO17 en JO15 kwamen afgelopen zaterdag wegens afgelasting niet in actie. De jongere teams allemaal weg. Hier weer de WhatsApp verslagjes van afgelopen zaterdag 25 november j.l.

JO13
De JO13 speelden op kunstgras in en tegen de koploper Deinum. Omstandigheden waren niet ideaal. Harde wind , kou en af en toe een dikke bui. Ze hebben voor de rest goed gespeeld. Maar kwamen net te kort, het werd uiteindelijk 2-1 voor de thuisclub.

JO12
Afgelopen zaterdag heeft de JO12 thuis gespeeld tegen AVC/Tzummarum. Roan was afwezig en Sygrid ook door een enkelblessure, dus met 9 spelers startten we de wedstrijd. De leiders Geert en Nick hadden andere verplichtingen, waardoor ik weer even op zaterdag ‘in functie’ mocht.
We begonnen goed, leuk overspelen en een mooie aanval bracht Rutger ons op 1-0. Daarna was het de tegenstander die wist te scoren. Ze waren wat scherper en de score werd dat ook uitgebreid. Met de rust stond het 4-1. In de rust hebben we elkaar even opgescherpt en gingen we er de tweede helft weer tegen aan. Dat begon een stuk beter en de score verschil werd terug gebracht tot 5-3 met goals van Redmar en Jeline. Maar het ging AVC/Tzumm. iets gemakkelijker af en scoorde wat vlotter, waardoor onze inval keeper Bram kansloos was. Uiteindelijk scoorden we nog 2x, maar werd er verloren met 11-5. Ondanks de nederlaag een prima pot, waarbij de spel steeds beter wordt en de wil om te voetballen (ook bij een achterstand) 100% blijft. Top!

JO11
Uitwedstrijd te Oosterlittens. 1e helft ff wakker worden en 2 doelpunten om de oren en toen we werden we wakker en scoorden we een goal. 1-2 te rust in. 2e helft waren hun sterker en kwamen wij minder aan voetballen toe. Een dikke helaas 1-6 verloren…! Aldus coach Elmer.

JO10
Zaterdag j.l. in alle vroegte naar Bolsward. Op een kletsnat veld en zo af toe een flinke bui was het zwoegen voor onze spelertjes. Het was een spannende wedstrijd die eigenlijk de hele tijd wel gelijk op ging. Met een glansrol voor Yashmine met 2 assists en een goal. Door de eerste assist wist Ryan te scoren en bij de tweede assist kon Ewald scoren. We speelden veel over en zo werden er aardig wat kansen gecreëerd.
Helaas lieten we af en toe ook weer de concentratie zakken waardoor onze tegenstander kon toeslaan. De wedstrijd eindigde in 9-3 voor Bolsward.

JO09
Zaterdag gingen we weer naar Franeker dit keer tegen JO9-2
We begonnen sterk aan de wedstrijd en speelden goed over!
We stonden alleen hier en daar nog wat te dromen.
Franeker wist hiervan te profiteren en maakte de 1-0
Met een prachtige aanval, Rienk op Ferre die legt m af op Djolie en die maakte m prachtig af!! 1-1
Toen begon franeker wat beter in hun spel te komen die maakten er 2 dus 3-1
Rienk ging goed mee naar voren en loste een prachtig schot net naast!
Fayèn deed goed mee en wist ook een x te schieten maar hij mocht er niet in!
Franeker maakte er nog 2; 5-1 Rust!
Het werd heel slecht weer hagel regen, harde wind de goals waaiden om!
We begonnen sterk aan de 2e helft we speelden goed over
Ferre op Jimte en maakte m keurig af 5-2
Met een vlijmscherpe hoekschop van Ferre op Jimte en maakte m prachtig af!!
5-3
Toen werden we echt helemaal koud en nat en het wou niet meer Franeker scoorde 3x snel achterelkaar 8-3
Met een lange bal van Jorn op Jort en die loste een schot maar de keeper was scherp en pakte m!
Djolie probeerde het nog een x net naast!
Ondanks het sterke verdedigende werk van Jorn, Jelte-Pieter en Rienk
Wist Franeker nog 2x te scoren eindstand 10-3
Goed gespeeld door het team!
Goed doorgebikkeld in deze koude natte weersomstandigheden!
Volgende keer gaan we er weer voor met z’n allen!!

JO08
De JO08 mocht zaterdagmorgen vroeg vertrekken richting Oosterlittens de heren en dames hadden er zin in. Ondanks het slechte weer hebben ze super goed gespeeld en heel goed samengewerkt wat eindigde in 9-2 voor ons. En zo is de JO08 nog steeds ongeslagen!

26 november 2023