Rondje langs de velden…

Afgelopen zaterdag 9 december kwam gelukkig, na de vele afgelastingen, weer iedereen in actie. De een na laatste speelronde voor de jeugdteams voor de winterstop.
Hier weer de WhatsApp verslagjes:

JO08-1
De JO08-1, ons jongste en in deze tweede fase nieuw team, is nog steeds ongeslagen. Nu werd er in IJlst tegen IJ.V.C. weer mooi gespeeld en 9-2 gewonnen

JO09-1
Mochten afgelopen zaterdag naar Terschelling. En dat is voor de eerste keer altijd een hele belevenis.  Wel verloren 10-1 maar mag de pret niet drukken. Ze hebben super gevoetbald!💪⚽️🎉zo appte de trainer.

JO10-1
Zaterdag j.l. speelden we de wedstrijd in Oosterlittens. We begonnen sterk. En kwamen met 2 – 0 voor. Na een onfortuinlijke handsbal werd het na een penalty 2 – 1. En net voor de rust een verkeerde terugspeelbal en t stond 2 – 2.
Vol goede moed de tweede helft in maar helaas kwamen we 3 – 2 achter. Nu werd t echt tijd om een tandje bij te zetten en dat gebeurde ook. Met volle kracht op jacht naar de 3 – 3. Na een goede voorzet van Ryan wist Ewald de stand gelijk te krijgen.
Maar we kregen het niet voor elkaar dit door te zetten en wist Oosterlittens de voorsprong weer te pakken. En in de laatste seconden van de wedstrijd en eigenlijk in de verlenging wist Yasmine met haar 2e doelpunt de einstand op 4 – 4 te zetten.
Wederom een spannende pot met wat ups en downs maar zeker aan elkaar gewaagd. aldus coach Jeroen!

JO11-1
Speelt woensdag a.s. hun thuiswedstrijd tegen SDS

JO12-1
Nee wij waren veel beter afgelopen zaterdag uit tegen Beetgum, zei coach Geert. We hebben aan ons zelf te danken dat we niet meer gescoord hebben. Was prachtig voetbal; mooi over spelen. Maar maakten het niet af voorin, met de rust 0-0 . 2e helft in de laatste 10 minuten wisten we eindelijk de bal in het net te krijgen. En jammer genoeg een onterecht goal van de tegen partij en dat sta je toch 1-1 in de laatste minuten. De scheidsrechter had het niet gezien . Maar ja accepteren en door.
Op naar volgende week. Laatste voor de winterstop thuis tegen AVV

JO13-1
Zaterdag werd gespeeld in Menaldum tegen DFC. Het spel ging mooi gelijk op. Uiteindelijk toch de 3-4 overwinning mee naar huis mogen nemen. De jongens en dame hebben vandaag weer een fantastisch spel laten zien, aldus coach Marco

JO15-1
De JO15 kwam thuis voor rust al met 3-0 achter te staan. Niet dat ze veel minder waren. Na een strafschop kwamen de jO15-ers toch weer even terug. Maar uiteindelijk werd het 4-1 voor Makkum.

JO17-1
De Derby uit tegen Mulier ging het eerste gedeelte van de eerste helft gelijk op. Keeper Stian hield ons team in de wedstrijd met een paar fraaie reddingen. Via Thomas en Andrys, we hadden iets meer power naar voren, was het bij rust 0-2. Na rust kabbelde de wedstrijd voort. De 0-3, via een fraaie aanval afgerond door Rudmer, was de al snelle nekslag voor de Witmarsumers.

It Twadde
It Twadde verloor in de warming up haar keeper Nick. En dan begin je al niet lekker. Het werd een grote nederlaag. Maar It Twadde scoorde wel via o.a. Tieme, die zijn eerste maakte van dit seizoen.

It Tredde
It Tredde was in de wedstrijd tegen Heerenveen gelijkwaardig. “Maar zij scoorden net op de juiste momenten waar wij dat juist niet deden”. zo sprak sterspeler Arjen na afloop. Het werd uiteindelijk een 1-3 verlies.

12 december 2023