Rondje langs de velden…

Afgelopen zaterdag 27 januari kwamen de pupillenteams in actie voor de 2e ronde van de 3e fase competitie. Helaas had de JO08 door ziekte te weinig spelers. En speelde dus niet. Ook It Tredde kwam in actie. Hier weer de WhatsApp verslagjes:

JO09
Afgelopen zaterdag gingen we het opnemen tegen SDS!
We begonnen sterk aan de wedstrijd met goed overspel Jurre, Ferre, Djolie speelden goed over en konden de bal hierdoor vaak bij Jimte in de spits neerleggen.
Die wist 2x te scoren 0-2.
Ondanks sterk keeperswerk van Jelte-pieter wist SDS toch te scoren 1-2.
Met Jort aan de basis van weer een mooie aanval, wisten we er een hoekschop uit te slepen.
Jurre dribbelde een stukje het veld in en nam m op de slof maar de keeper bokste de bal weg maar Sam wist hem fraai af te maken 1-3.
SDS wist met een snelle aanval er 2-3 van te maken.
Rust
We begonnen de 2e helft een beetje dromerig SDS wist hier van te profiteren met 2 snelle goals 3-3
Fayèn stond super te keepen maar door een ongelukkige hands bal wist SDS een penalty te verzilveren 4-3. Jimte wist de gelijkmaker erin te knallen met een prachtige goal! 4-4
Met een mooie aanval speeld Jurre op Ferre die knalde op goal maar de bal kwam tegen een speler aan, de bal vloog omhoog en Djolie schoot m vanuit de lucht keihard de kruising in!!
Prachtige goal!! 4-5
Maar SDS was niet van plan het hier bij te laten en maakte er 5-5 van.
Ferre maakte nog een mooie goal 5-6
Toch wist SDS weer langs zij te komen 6-6
Het werd spannend wie maakte de winnende goal kansen voor beide teams Sam schoot net naast, Ferre net over.
De vermoeidheid sloeg toe en SDS wist nog net een goal te maken 7-6
Wel verloren maar erg goed gestreden!💪
Super gedaan dames en heren!
Tot volgende week

JO10
Zo! Wat een wedstrijd.
We speelden zaterdag eindelijk weer een thuiswedstrijd. Het was de tweede wedstrijd tegen SDS Easterein en de vorige wedstrijd verloren we met 5-3.
Dus we hadden uiteraard wat goed te maken.
En we begonnen heel sterk met een goede voorzet op Yashmine haar linker (en haar goede) voet, werd de score geopend!
Maar Easterein liet zich niet kisten en wisten weer een tegengoal te maken en daarna zelfs een de 2-1. Tandje erbij en jagen dames en heren, ditmaal waren Ewald en Jilles aan de beurt en werd het 3-2 voor ons. Maar nog voor de rust wist SDS zich te wreken met twee goals en gingen we met 3-4 naar de kleedkamers. Wat een goals deze eerste helft en daar bleef het niet bij, we begonnen ijzersterk aan de tweede helft en wederom waren Yashmine, Jilles en Ewald (die een cadeautje kreeg van de keeper) die binnen een paar minuten de stand op 6-4 brachten.
Achterin in was de verdediging van Ryan en Dycke en de keeper Finn ook een ware strijd aan het leveren en wisten ze ook aardig wat goals tegen te houden maar konden niet voorkomen om SDS geheel tegen te houden en kwamen ze voor ons helaas toch weer tot scoren. Beide teams speelden erg sterk en zo bleef de stand steeds gelijk opgaan. Met goed spel door Siem en Yashmine over de flanken waren wij de sterkere deze week. Met een drievoudige hattrick maakten wij uiteindelijk negen goals tegenover acht van SDS.
Mooie wedstrijd dames en heren! Verdiende overwinning en tot volgende week.

JO11
In een mum van tijd stond de JO11 in Harlingen bij Zeerobben met 3-0 achter. Bij rust was de stand 5-1 voor Zeerobben. Na de limonade kwamen de JO11-ers terug, tot de eerste time-out, naar 5-4. Echter in de laatste 15 minuten werd er niet meer gescoord.

JO12
De JO12 kwamen uit tegen SJO DFC (uit Dronrijp) ook zomaar 3-0 achter. Maar in de tweede helft waren de Arumer heren en dames “heer en meester”  en werd er nog een 3-3 gelijkspel uit het vuur gesleept.

It Tredde
Ook in deze wedstrijd van It Tredde ging de bekende voetbalwet weer op: “Als jezelf niet scoort, dan doet de tegenstander het wel”. Oeverzwaluwen 2 was in Arum in de eerste helft qua kansen zeker de bovenliggende partij. Maar vele schoten belanden niet tussen de palen. Toch was het in de rust terecht 1-0 voor de ploeg uit Koudum. Tweede helft waren de teams aan elkaar gewaagd. En deelde It Tredde twee mentale dreunen uit. De eerste was een fraaie kopbal van Grutte Ruurd fan Kimswert en de tweede en winnende kwam van de snelle youngster Thomas die de keeper met een lob/stift verraste. En zo klimt It Tredde langzaam omhoog in de stand.

29 januari 2024