Rondje langs de velden…

Afgelopen zaterdag 3 februari kwamen dan eindelijk alle teams in actie. Of toch niet. De JO17 moest helaas de wedstrijd verplaatsen. Maar de rest van alle teams kwamen wel in actie.
Daarbij was wel een zeer sneu geval te melden bij de JO09-1. Ze speelden in Achlum tegen Tzum.
Achlumer Ferre Dunnewind kwam ongelukkig in aanraking met de keeper van de tegenpartij en brak daarbij zijn been….We wensen Ferre natuurlijk een spoedig herstel en beterschap.
Hieronder de WhatsApp verslagjes:

JO08-1
Ze hebben heel best gespeeld! Aldus de leiding. 10-8 is het geworden. 2e helft had Minnertsga voor de wind😃…. en  kwamen ze nog goed terug.

JO09-1
Na het sneue incident met Ferre Dunnewind werd er nog wel doorgespeeld en eindigde de wedstrijd in een 4-2 overwinning tegen Tzum.

JO10-1
Zaterdag mochten we met het team op pad naar Oosterlittens. Waar we eindelijk weer eens met het hele team compleet waren, wat direct voor luxe problemen zorgde. Het paste niet meer in twee auto’s en later in de wedstrijd dat spelers twee keer gewisseld moesten worden “tot groot ongenoegen” van de spelers.
In de wedstrijd begonnen we erg sterk en waren we de dominerende partij. Maar na een groot aantal pogingen en schoten op doel wou de bal maar niet tussen de palen belanden. Op de paal, op de lat, net over, net naast het goal of in de handen van de keeper. We slaagden er maar niet in de openingstreffer te verzilveren. En soms draaide het spel even en kreeg Oosterlittens de kans voor een schot op doel, maar onze keeper liet zich niet kisten en wist een aantal pogingen te stoppen, ook onze verdediging deed weer trouw dienst en blokkeerde meerdere aanvallen.
Tot laat in de eerste helft waar onze Ryan de bal mooi in de voeten gespeeld kreeg en de bal fraai in de kruising parkeerde en zo konden we toch tevreden met 0-1 naar de kleedkamers.
De tweede helft begon wederom met veel aanvallen op het goal van Oosterlittens, maar ook nu duurde een poos voordat we er in slaagden een goal te maken. Nadat Jilles een cadeautje kreeg van hun keeper maakten we eindelijk de 2-0. Nu waren we los en wisten we door goed over te spelen meerdere succesvolle treffers te creëren en kwamen Ryan, Ewald, Jilles en Siem (die helemaal extatisch was met zijn “panna” goal) nog tot scoren.
Waar ik voorzichtig begon te hopen op een overwinning zonder tegengoal, wist Oosterlittens ons toch nog een keer, terwijl wij nog een goal aan het vieren waren, totaal te verassen en zomaar door onze verdediging te lopen, een schot op open doel. Finn bleek kansloos. En zo werd de eindstand vastgezet op 1-6. Leuke wedstrijd en dik tevreden naar de kleedkamers.

JO11-1
Thuiswedstrijd tegen SDS. De hele wedstrijd liep op rolletjes. Er werd fantastisch overgespeeld, werd het wat te moeilijk ff een balletje terug. en er was strijdlust. Kortom allemaal ingrediënten om een wedstrijd mee te winnen. Een dik verdiende 8-2 overwinning. Kijken of we dit kunnen doorzetten naar volgende week💪🏽

JO12-1
Het was 1-0 voor Arum bij rust. Maar toen de 2-0 en 3-0 werd. Was het prijsschieten volgens coach Geert. Einduitslag 9-0!

JO13-1
De JO13 startte hun 3e fase competitie prima. In Leeuwarden bij Blauw Wit’34 werd er met maar liefst 6-1 gewonnen. Dit smaakt naar meer aldus leider Marco. Ook de JO13 speelt nu in v.v. Arum sponsorgroep shirts.

JO15-1
Eindigde waarmee het begon: 0-0. Maar toch een dik verdiend punt, aldus invalleider Hylke. De jongens en meid hadden vooral moeite met de snelle ballen op het kunstgrasveld van Makkum. Maar desondanks was het prima wedstrijd.

It Twadde
“We hadden een punt was zeker verdiend”. aldus teammanager Mike.
We stonden tot aan de rust 0-0, Franeker was de eerste helft wel beter, meer kansen.
Wij hadden zelf ook nog een grote kans maar die werd goed gepakt door de keeper.
2e helft begonnen we helaas niet scherp, kwamen snel 2-0 achter, na 5 minuten spelen in de 2e helft.
Daarna kwamen we door een mooie goal van Andrys 2-1, toen begonnen we meer druk uit te oefenen tegen Franeker, helaas maakte ze toen de 3-1..
We bleven het proberen, we kregen een vrije trap die Aron er prima inschoot! 3-2.
Toen hebben we het laatste kwartier van de wedstrijd veel kansen gekregen maar helaas niets erin geschoten, maar al om al was het een goeie wedstrijd van uit onze kant helaas niet beloond!
Maar zeker heel leuk met alle gast spelers!
En Nick in de spits 😛

It Tredde
It Tredde speelde thuis tegen titelkandidaat EBC 1, uit Eastersee. In september 2023 werd daar met 7-2 verloren. It Tredde speelden een prima wedstrijd. Maar kwamen uiteindelijk met 3-0 achter. Maar de jongens bleven onder aanvoering van Migchiel aanvallen. En via een fraaie treffer van Douwe kwamen ze op 3-1. En de 3-2 van “Boem Boem Menno” was nog mooier; wereldgoal volgens de aanvoerder Sjoerd. En…hij staat op beeld:

5 februari 2024