Arum en TOP’63 weer in evenwicht!

Afgelopen zaterdag 3 februari speelde Arum 1 thuis tegen TOP’63. Met als inzet de vierde plek in de tussenstand. In september 2023 eindigde de zogenaamde heenwedstrijd in Oppenhuizen in 1-1. En dat werd het afgelopen zaterdag in Arum ook weer.
Na een minuut stilte ter nagedachtenis aan de op 30 december overleden erelid en ras v.v. Arumer Johannes van IJs ontspon zich een wedstrijd waarin beide teams de aanval zochten. En daarin lieten Arum en TOP’63 zien te willen voetballen. Maar als het nu aan het ietwat hobbelig veld lag of dat het de eerste wedstrijd voor Arum was na de winterstop, maar het werd een wedstrijd met veel balverlies en veel te gehaaste passjes. En met name de eindpass was vaak niet goed. Het was al met al slordig.
Arum kwam overigens wel vroeg op voorsprong. In een scrimmage was Jildert in minuut 3 alert, en zorgde voor de 1-0.
De tweede helft was voetballend duidelijk voor TOP’63. Maar hele grote kansen leverde dat dan ook weer niet op. Vijf minuten voor tijd leek Arum zelfs de 2-0 te maken. Na een mooie actie van Kevin en BT, kon Mathijs net niet afdrukken.
Vlak daarna maakte TOP’63 de overigens terechte 1-1.
En daar bleef het bij.
En zo speelde Arum dit seizoen alweer voor de vijfde keer gelijk.
En zal het via de stand, en dat geldt ook voor TOP’63, wel geen kans meer maken op nacompetitie.
Maar er is nog een derde periode….
Dus nog alle kans!

Volgende week speelt het de uitwedstrijd tegen nummer 3 HJSC!

5 februari 2024