Rondje langs de velden…

Alle teams kwamen afgelopen zaterdag 10 februari in actie. Op de JO15 na, die halen de wedstrijd 24 februari in! Hier de WhatsApp verslagjes:

JO08-1
Zaterdag 10 Februari mocht de altijd onverslaanbare JO-8 uit naar Franeker om daar tegen JO-8-2 van Franeker te strijden een sterke wedstrijd en zeer aan elkaar gewaagd Franeker we begonnen met Mirthe op de goal en een sterke verdediging ervoor Franeker wist er tussendoor te komen en daar was de 1e goal. We wisten dat er meer gas op moest hier en daar wat wisseling en daar kwam door een goed samenwerken de 1-1 van Hidde 💪🏻 na de rust kwam Marit op de goal vrij snel maakte Franeker de 2-1 en direct gevolgd door een goal van Hidde die hem super werd aangespeeld door Jort Koopmans zo ging het door tot er werd afgevloten met een 4-3 was daar de eerste nederlaag van dit seizoen. Maar met de koppies omhoog want wat waren ze allemaal sterk en wat heeft iedereen hard gewerkt! Echt een topteam!

JO09-1
Wat heb ik een heerlijke pot gezien 🤩
Heel leuk samen gespeeld alleen maar positief tegen elkaar super.
Met veel doelpunten 9 stuks maar liefst.
1 doelpunt samen van jimte/sam
Jurre 1
Sam 1
En nog maal 6 van jimte.
Super keeper hadden we weer vandaag jelte de superman💪🏻
Allemaal stuk voor stuk super gespeeld jurre goede spel verdeler vandaag.
Verdediging stond weer top met jorn,rienk.
Middenveld met jurre en djolie.
Voorin hadden we het ook weer top staan met fayen,jimte en sam.
Fayen wat heb jij een top dag vandaag super.
Maar vooral als team hebben jullie echt super gespeeld allemaal dikke complimenten.👊🏻💪🏻

JO10-1
Deze zaterdag speelden we thuis tegen Bolsward.
De vorige wedstrijd tegen. Bolsward werd met 9 – 3 verloren, dus deze week hoopten we op een beter resultaat. Bolsward begon sterk maar we wisten hun aanvallen af te slaan en de wedstrijd om te draaien. Maar net als vorige week bleek het een opgave om onze kansen te verzilveren. Maar na een voorzet van Ewald, schoot een verdediger van Bolsward ons op voorsprong en zo gingen we met 1-0 de rust in.
Ook in de tweede helft wisten we Bolsward uit hun spel te houden. Zo konden wij druk blijven zetten op hun goal. En zo wist Jilles ons op 2-0 te zetten. Nu was Bolsward aan de beurt en schoten de bal door de handen van keeper Finn en die kreeg de bal in zijn gezicht en werd uitgeschakeld, het spel ging wel door en het werd 2-1.
Een kleine wissel in het veld, Siem ging op t goal en wist de bal uit het goal te houden.
Na een tijdje ging het weer met Finn en heeft hij voor de verandering eens in het veld gestaan.
Nu gingen wij weer aan de bak en scoorde Ewald de 3-1. Een leuke wedstrijd en een behoorlijke beter resultaat dan de vorige keer tegen Bolsward, maar dik verdient.

JO11-1
We waren te gast in Bolsward JO11-5.
9uur begonnen we aan de wedstrijd.
1e helft waren we wat matig aan de bal en was Bolsward wat beter met druk zetten. Wat resulteerde in beter voetbal voor Bolsward. Met een 2-1 achterstand was de 1e helft voorbij.
In de kleedkamer waren we het met z’n alleen eens dat we wat agressiever moesten gaan voetballen om de wedstrijd te kunnen en moeten winnen. En hoe in de 2e helft konden we 6 goals scoren en Bolsward geen.
Eindstand een terechte 7-2 winst!!

JO12-1
De JO12 speelde de topper in St. Anna. 1e helft was van beide kanten niet best. En dat ook alles te maken met de toestand van het veld. Het was 1-1 met rust Maar 2e helft waren we wat beter met overspelen maar scoren deden we niet. De vermoeidheid sloeg toe. Met achterin een paar foutjes is het uiteindelijk 4-1 geworden voor St. Anna, aldus coach Geert.

JO13-1
De JO13 is de competitie prima begonnen ook nu werd er gewonnen. Zij het nipt met 3-2 in Achlum tegen Wykels/Hallum.

JO17-1
Binnen 20 seconden scoorde Andrys de 0-1. In de laatste minuut scoorde Mulier. En dat betekende een 5-4 verlies. Je kon zien dat het onze eerste wedstrijd weer was. Voetballend was het niet al te best. En ook wedstrijdritme en conditie waren nog niet optimaal. Werk aan de winkel. Toch creëerden we meer kansen dan de tegenstander. Maar de goed kepende Mulier goalie stond vaak in de weg.
Andrys maakte overigens een hattrick en Menno, na lange tijd van afwezigheid, scoorde eveneens.

It Twadde
Kreeg thuis aan de broek! En laat dat nu net een dorpje zijn vlak bij de tegenstander Joure. Voor It Twadde scoorde Johan Hibma de eretreffer

It Tredde
“It tredde” werd door fysieke strijd en snelle spitsen verslagen. In een van twee kanten niet beste wedstrijd had Joure het meeste bal bezit, en werd geprobeerd om de snelle spitsen aan het werk te zetten. Uit een van deze aanvallen werd op magistrale wijze de 1-0 gemaakt. Maar we herstelden ons van deze domper. Uit een mooi actie van Migchiel kon Germ de 1-1 maken, vlak voor rust scoorde Joure nog de 2-1. De tweede helft was nog geen 5 minuten oud toen er al een 4-1 stand op het scorebord stond, een slecht begin dus. De rest van de tweede helft ging het spel op en neer, waar bij de benaming flipperkast voetbal een terechte benaming was, we scoren nog de 4-2, en waren heel dichtbij de 4-3. Meer zat er deze middag niet in.

13 februari 2024