Arum kansloos!

Afgelopen zaterdag heeft Arum een kansloze nederlaag geleden in Hommerts tegen HJSC. Als je de eerste helft het veldspel bekeek leek Arum niet eens veel minder dan HJSC. Arum mocht de bal hebben en tikte de bal soms aardig rond tot aan de ‘zestien’. Dit vond HJSC prima en als Arum dan balverlies leed was het HJSC dat in de omschakeling constant gevaarlijk was en volledig terecht met 2-0 voorstond bij rust, omdat Arum geen serieuze kans had gecreëerd. Na rust eigenlijk hetzelfde spelbeeld, nu wel met de enige kans op de 2-1 voor Hylke, maar zijn knappe volley raakte helaas de lat. Dit bleek het kantelpunt in de wedstrijd, want in de tegenaanval kreeg HJSC een penalty na een overtreding die duidelijk buiten het strafschopgebied gemaakt werd, alleen besliste de scheidsrechter anders. Irolt zat er nog dichtbij, maar de penalty werd keurig benut. Het verzet van Arum was nu gebroken en dat Arum kort hierna ook nog met tien man verder moest na blessures van Jeroen en Kevin met nog één wissel op de bank hielp ook niet mee. Dat het uiteindelijk nog 7-0 werd mag Arum zichzelf wel aanrekenen.

Arum heeft even de tijd om bij te komen van deze nederlaag, want pas 2 maart staat de volgende competitiewedstijd op het programma. Dan speel Arum thuis tegen koploper NOK. Aanvang: 14.45.

13 februari 2024