Rondje langs de velden…

Afgelopen zaterdag 17 februari stond er een inhaalprogramma op papier. It Tredde, It Twadde en de JO17 kwamen in actie. Hier de korte verslagjes:

JO17
We speelden tegen GAVC de eerste thuiswedstrijd in de derde fase competitie. We hadden als team toch nog iets recht te zetten na het sneue verlies van vorige week. Al snel bleek dat de ploeg uit Grou graag wil voetballen. De strijd speelde zich met name af op het middenveld. We kregen de nodige kansen maar benutte deze niet. Toch kwamen we op 1-0 door de jarige Andrys. Roy maakte voor rust nog 2-0. Maar de tussenstand had eigenlijk hoger moeten zijn. Na rust een domper. Het werd gelijk bij de eerste de beste aanval 2-1. En dus kwam GAVC terug in de wedstrijd. Aan beide kanten waren er nu de nodige kansen. Uiteindelijk besliste Harmen Zijlstra de wedstrijd met een keurig geplaatst schot. Roy maakte daarna nog via een fraaie vrije trap de 4-1. De drie geleende JO15 spelers deden het prima. Een mooie overwinning!

It Twadde
De tegenstander belde vrijdagmiddag af. Maar er werd nog snel een oefenwedstrijd belegd tegen Mulier 2. Het werd een leuke pot met een 4-1 overwinning!

It Tredde
Deze zaterdag weer een uitwedstrijd, nu tegen Sleat 2, op de ranglijst staan ze net onder ons, dus een belangrijke wedstrijd. En een die we moeten winnen aldus coach Migchiel.
In het begin geven we elkaar weinig ruimte en zitten we van beide kanten er kort op. Uit de eerste bal in de diepte komt Mathijs 1 op 1 met de keeper, hij houdt het overzicht en legt de bal breedt op de goed mee opgekomen Menno die de bal in het lege doel kan schuiven. 0-1.
Na deze goal hebben we het overwicht in de wedstrijd, en komen door een mooi afstandschot van Mathijs op 0-2. Na rust een prima begin en komen we snel op 0-3 door Mathijs en uit een afgeslagen corner door Pieter met een droog schot 0-4.
Hierna golft het spel op en neer, met over en weer kansjes maar geen doelpunten. De opdracht van de coach perfect uitgevoerd.

18 februari 2024