Rondje langs de velden…

Na twee weken rust voor de jeugdteams werd er afgelopen zaterdag 2 maart onder prachtige omstandigheden weer volop gevoetbald. En daarbij was er een absoluut historisch record te melden bij 1 van de SJO teams. Lees hieronder weer de WhatsApp verslagjes:

JO08
Een mooie ochtend op eigen veld tegen Stiens. De 1e helft begon met een goal van onze kant Stiens liet het er niet bij zitten het werd een gelijkwaardige 1e helft met over en weer goals we gingen de rust in met een 3-3 gelijkspel. Na de rust doorzetten en meer druk er op. Arum kreeg de wind in de rug en er werd goed samen gewerkt eindstand 7-3 voor de thuis ploeg 💪🏻

JO09
Vandaag gingen we het op nemen tegen het meisjes team van SDS.
We begonnen gelijk sterk Jimte opende de score en wist al snel een paar keer achterelkaar te scoren 0-3.
SDS kwam een paar keer gevaarlijk bij de goal maar Jelte-Pieter stond uitstekend te keepen en wist de 0 te behouden. Jurre kwam met een mooie actie bij de goal maar schoot tegen de lat, Jimte was scherp en schoot m in er in 0-4. Rienk stond erg sterk te verdedigen maar kwam met een prachtige solo actie voor de goal maar schoot rakelings over de kruising. Jimte maakte nog 2 prachtige actie’s 2x raak! 0-6
Jort voetbalde sterk en wou heel graag een goal maken want het zou m geld opleveren 💪
Djolie speelt de hoek in op Jimte de legt m keurig breed op Jort en die knalt m in het net!! 0-7
Djolie maakte nog een paar keer een goede actie en schoot op goal maar hij mocht er niet in vandaag..
SDS liet het hoofd nu een beetje hangen en wij konden hiervan dankbaar gebruik maken.
Jimte wist nog 3x te scoren! 0-10
Super gespeeld dame en heren
Tot volgende week!

JO10
Vandaag speelden we de wedstrijd tegen Tzum. Tzum begon de eerste helft erg sterk maar we bleven zelf ook goed druk zetten. En dat leverde aan beide kanten kansen op. Na een prachtige voorzet van Ewald precies op het linkerbeen van Yashmine, wist de bal in één beweging in het goal te knallen. Prachtige goal.
Zo ging het wat op en neer en na een poosje wist Tzum de gelijkmaker te maken.
Vlak voor rust kreeg Ewald nog de bal in in zijn voeten gespeeld en gingen we met 2-1 de rust in vol goede moed.

Maar toen de tweede helft, hier waren we moe gespeeld en was Tzum ons de baas. En werd t al snel 3-2 voor Tzum en begonnen de kopjes wat te hangen en de frustratie wat omhoog. We wisten nog gelijk te komen, na een fraaie goal van Ryan die zich goed van de keeper bleek kansloos. Maar hierna was Tzum weer aan de beurt en wisten nog vier maal te scoren. Hierna was t nog een keer de beurt aan ons waar Ewald de keeper eenvoudig uit tikte en de bal het goal in kon lopen.
Eindstand 7-4 voor Tzum.
Volgende week poetsen we onze foutjes weer weg en gaan we weer vlammen. 💪

JO11
Trainer/coach Elmer stuurde de volgende alles zeggende foto van het scorebord:

We moeten de boeken nog doorspitten maar volgens velen is het de grootste overwinning van een Arum/Stormvogels’64 team in de geschiedenis van beide verenigingen. Je moet erbij zijn geweest om het te geloven….

JO12
De JO12 speelde tegen AVV (Terschelling) in Arum. De clubs hebben wel wat gemeen. De v.v. Arum is ooit opgericht onder de naam A.V.V. (De naam werd afgekeurd door de Friese Voetbalbond) En de clubkleuren zijn hetzelfde. Alleen heeft AVV een zwarte baan in het midden van het shirt alwaar Arum een gele band heeft. Dus veel gemeen en ook weinig verschil qua niveau als we het over de JO12 hebben. Het werd een spannende partij waarin onze JO12 uiteindelijk aan het langste eind trok; n.l.: 3-1. “We hebben wel alle goals gemaakt” merkte coach Geert nog op.

JO13
De JO13 blijft het prima doen in de 3e fase competitie. In Achlum werd afgelopen zaterdag een 9-0 overwinning geboekt tegen FVC uit Leeuwarden. En mag zich wat punten betreft medekoploper noemen.

JO15
In een bij tijd en wijlen te fysieke wedstrijd won de JO15 in Arum met 2-1 na twee doelpunten van Tiemen van Balk. Coach Gosse was wel tevreden met het resultaat. Maar qua voetbal moet het nog stukken beter.

JO17
De oudste jeugd van de SJO won redelijk makkelijk met 4-1 in Harlingen. De eerste helft was het nog even zoeken en kwam het ietwat ongelukkig op een 1-0 achterstand. De tweede helft was het duidelijk de betere en in een 10 minuten werd de stand omgedraaid naar een 2-1 voorsprong die later in de tweede helft werd uitgebreid naar 4-1. Doelpunten warden gemaakt door Roy 2x, Andrys en Tiemen.

It Tredde
In Heerenveen werd tegen de plaatselijke Boys terecht met 3-0 verloren, volgens aanvoerder Sjoerd. Al was er een grote kans om bij een 2-0 stand in de wedstrijd terug te komen. Maar Migchiel schoot de toegekende penalty op de kruising. Volgende week weer beter!

5 maart 2024