Rondje langs de velden…

Afgelopen zaterdag 16 maart speelden de pupillenteams hun laatste wedstrijd in het kader van de derde fase competitie. De komende 2 weken hebben zij vrij en daarna volgt op 6 april de start van de vierde fase competitie. Voor de senioren en juniorenteams gaat ook de komende twee weken de competitie door. Maar eerst hier even de WhatsApp verslagjes van afgelopen zaterdag. En met een kampioen?

JO08
JO8 mocht uit naar AVC Sexbierum helaas zat alles tegen de wind, de regen, de scheidsrechter en de goals… je kan niet altijd winnen en dat hoeft gelukkig ook niet want de lol was er wel. Net als een aantal super reddingen van keeper Mirthe 💪🏻 iedereen weer super zijn best gedaan! Eindstand werd 7-4. Goals gemaakt door Jort Boonstra 1 Jort Koopmans 1 en Hidde Heslinga 2

JO09
S.C. Franeker-Stormvogels
We begonnen niet al te sterk aan de wedstrijd, waardoor Franeker al snel 4-0 voor stond.
We begonnen wat beter te spelen Jimte maakte met een mooie actie er 4-1 van.
Ondanks het sterke verdedigingswerk van Jorn Djolie, en Rienk wist Franeker er al snel 7-1 van te maken. Rienk maakte een mooie actie en scoorde 7-2.
Jelte-pieter stond erg goed te keepen maar kon niet voorkomen dat Franeker er 9-2 van maakten.
Een lange bal door de verdediging Fayèn zette haar sprint net te laat in om tot scoren te komen.
Djolie maakte een prachtige soloactie maar schoot de bal op de paal.
We kregen wat meer kansen, Jurre kreeg de bal en schoot m snoeihard binnen!
9-3. Jort maakte nog een mooie actie maar schoot net naast.
We waren iets meer met aanvallen bezig dan met verdedigen hierdoor wist Franeker nog 2x te scoren 11-3. Met nog een laatste actie schoot Jimte hem in het net eindstand 11-4.
Goed gespeeld, goed gestreden!!

JO10
Zaterdag j.l. speelden we onze wedstrijd thuis tegen Scharnegoutum.
Het was een wedstrijd die direct los ging en we scoorden al na een paar seconden. Er werd onderling goed overgespeeld. Maar ook scharnegoutum wist hoe dit moest en er was één aanvaller die steeds voor de goal was te komen en al snel stonden we weer achter met 2-5. En je kon zien aan onze spelertjes dat ze zich dit niet lieten gebeuren en ze wisten zich nog voor de eerste timeout terug te vechten naar 5-5. (Ik dacht nog even als dit zo doorgaat wordt t 20-20).
Maar dit bleef de stand tot de rust.
Na de rust kwamen we zelfs nog even voor te staan, maar lieten we scharnegoutum toch een paar keer gemakkelijk lopen en werd t 6-9. Uiteindelijk wisten we hier nog 7-9 uit te slepen maar bleek Scharnegoutum toch net een maatje te groot.
Zondag hebben we als team een zwemfeestje voor de verjaardag van Ryan en dan even een paar weekjes rust.

JO11
Wat een wedstrijd tegen Hielpen. Aldus coach Elmer We zijn Kampioen!!!!👍🏽 Guus op goal wat Fantastisch ging! Jilles Gademan die inviel voor Yordi. En die maar liefst nog 5x scoorde ook!! Trots op deze kanjers! Tot de volgende ! Het werd uiteindelijk 15-0. zie ook item: De JO11 kampioen.

JO12
Ook de JO12 hadden nog een kansje op het kampioenschap. Volgens coach Geert was het afgelopen zaterdag thuis tegen Franeker een mooie wedstrijd. Veel kansen gingen net naast maar mooie 5-3 overwinning.
Bij de 1e time-out in deze wedstrijd kwamen we er helaas achter dat Sint Anne had gewonnen en dat kans op kampioenschap er niet meer in zat. Maar we zeiden 2e worden is ook mooi. En keeper Roan zei: Dan pakken we het kampioenschap in de vierde fase💪🏻💪🏻

JO13
Blijft het zeer goed doen in deze competitie, nu werd Bergum in Achlum met maar liefst 9-0 verslagen en staan de JO13 pardoes bovenaan. De strijd om het eventuele kampioenschap gaat tussen Eastermar en ONT en dus wij. aldus leider Marco.

JO15
De JO15, met invalleider Lolke, speelde een spannende wedstrijd thuis in Arum tegen Sneek Wit Zwart. Het werd een mooie 3-1 overwinning. en ook dit team is nog ongeslagen!

JO17
Ook de JO17 blijft het goed doen, zonder Harmen (enkel) en Roy (maag), werd in Irnsum met 3-0 gewonnen. Met “jawel” een hattrick van Andrys.

It Twadde
Was vrij van competitieverplichtingen

It Tredde
Na een matige start en een klungelige 0-1 en snel daarna de 0-2 herpakten we ons goed. Na een mooi afstandsschot van Migchiel met 2-1 de rust in (kregen ook nog een penalty tegen, die werd op de paal geschoten). Tweede helft meer in evenwicht, Tzum heeft geen grote kansen meer gehad, wij eigenlijk ook niet. Spannende slotfase waar we jaagden op de gelijkmaker. Maar als je zelf niet scoort dan doet de tegenstander dat wel en werd het 1-3. Al met al een leuke wedstrijd, aldus aanvoerde Sjoerd.

18 maart 2024