Dames en 35+ kwamen in actie!

Dames samen één team!
Vanaf medio februari volop in training, vond afgelopen vrijdagavond dan eindelijk de aftrap plaats van de voorjaarsreeks. De indeling kende weinig verrassingen, net als voor de winterstop zijn onze twee teams ingedeeld bij resp. Mulier, Makkum en Zeerobben. Wel beetje jammer natuurlijk, voor de afwisseling ook wel aardig geweest aantal andere teams, maar goed….wel lekker dichtbij!

Voordat de aftrap begon, werd door aantal afmeldingen die dag een beroep gedaan op onze mentale weerbaarheid. Uiteindelijk gingen we met 15 speelsters naar Makkum, waaronder onze gast speelsters (keepers) Femke en Aletta. Het speelschema was door ontbreken van Mulier iets aangepast, voor deze avond 3 wedstrijden van 20 min. op het programma. Best pittig, met één wissel langs de zijlijn. Dat we met twee 7-tallen, toch één team zijn bleek maar weer uit de bereidheid om elkaar te helpen en aan te moedigen. Goed gedaan dames!

De wedstrijden werden door twee enthousiaste scheidsrechter keurig begeleid en altijd fijn een scorebord met tijdweergave langs de lijn. Ons V1 team kwam maar moeilijk tot scoren, kansen waren er zeker, maar ja…uiteindelijk twee keer gelijkspel (Zeerobben en Makkum) en was V2 doeltreffender in de onderlinge wedstrijd. V2 wist ook de andere twee wedstrijden te winnen, knappe prestatie. Doelpuntenmakers deze avond waren resp. Doutsen, Femmy (2×), Elise, Emmy en Jeanne (2×).

Het goede nieuws is dat we lekker hebben gevoetbald, we zijn weer los! Minder goed bericht is dat Linda met een enkel blessure is uitgevallen en we haar de komende periode moeten gaan missen, goed herstel toegewenst.

De volgende speelronde is vrijdagavond 5 april en jawel dan spelen we thuis in de Arumer ArenA.

35+ in Witmarsum
De 35+ kwamen afgelopen vrijdag in Witmarsum in actie, waar werd gewonnen van Blauw Rood uit Bolsward en Mulier, verloren werd er van het sterke Nijland en gelijkgespeeld tegen Makkum.
De volgende ronde, vrijdag 5 april, komen de 35+ in Makkum in actie.

19 maart 2024