Arum mazzelt tegen UDIROS

Arum heeft in misschien wel de slechtste wedstrijd van het seizoen toch drie punten mee weten te nemen uit Nieuwehorne. In de slotfase wist Arum nog twee keer te scoren.

De eerste helft was heel slap van Arum. UDIROS won de meeste duels en de spelers van Arum wisten de bal nauwelijks naar elkaar toe te spelen. Toch leek Arum op 0-1 te komen, maar Rinnert zijn goal werd zeer dubieus afgevlagd. Vlak hierna wist UDIROS wel twee keer te scoren na een terechte penalty die knap werd ingeschoten en een schuiver die via de paal binnen viel. Tussendoor maakte Rinnert nog wel de 1-1 na één van de weinige goede aanvallen van Arum. Zo was de ruststand 2-1 voor UDIROS, maar had dat ook meer kunnen zijn. Arum wist nog 2 ballen van de lijn te halen, UDIROS raakte nog een keer de lat en de uitblinkende Irolt moest zich nog een keer strekken bij een vrije trap.

Bij Arum leefde het idee dat een overwinning er nog wel in zat. Niet vanwege het vertoonde spel, maar vooral door de kleine achterstand en het idee dat het wel beter móést gaan. Dit was voetballend nog steeds niet het geval, alleen werd er ook bijna niks meer weggegeven. Met name achterin speelde Mathijs een puike wedstrijd. Toch leek de ruststand ook de eindstand te worden, maar niets was minder waar. Compleet uit het niets wist Arum, nadat Arum wel een op een ging spelen, nog twee goals in laatste drie minuten te maken. De 2-2 was van Kevin, die na een lange bal van Tim alleen op de keeper af ging, hem omspeelde en binnenschoot. En de 2-3 was van Jildert die keurig afrondde nadat de bal bij hem kwam na een mooie aanval via Rinnert en Kevin.

Zo wist Arum in een slechte wedstrijd drie mooie goals te maken en dat was deze keer genoeg voor de overwinning. In de strijd om de derde periode en de laatste kans om nog iets van het seizoen te maken heeft Arum dus hele goede zaken gedaan. Arum heeft nog steeds geen punten verloren in de derde periode en gaat deze reeks proberen voort te zetten op 6 April thuis tegen Bakhuizen. Aanvang: 14.45 uur

De regenboog bracht misschien wel het geluk in Nieuwehorne

24 maart 2024