Rondje langs de velden…

Afgelopen zaterdag werd er wat de pupillenteams gestart met de 4e fase competitie. De juniorenteams vervolgen hun 3e fase competitie. It Twadde was vrij en de wedstrijd van It Tredde werd verplaatst. Hier weer de WhatsApp verslagjes:

JO08-1
JO8 mocht afgelopen uit naar Bolsward, na een korte warming up begonnen we aan een leuke pittige wedstrijd. het was even zoeken maar na een minuut of 10 op onze helft, waar Mirthe de een na de andere bal tegen kon houden had Hidde de kans om een gat te vinden en de 1e goal maken! Bolsward was ook sterk en maakte er vrij snel een 1-1 van. Toen een mooi samen spel tussen Jort B Hidde en een pass naar Jort K 2-1 💪🏻 Bolsward vocht zich letterlijk naar een 2-2 en zo ging het nog wel even door tot dat daar Jeljer was, die de bal kreeg aangespeeld en wel zo’n prachtige mooie voltreffer maakte over alle spelers en keeper heen zo in de kruising 3-2 💪🏻 na de limonade nog even doorzetten er werd hier en daar wat geduwd en getrokken maar Arum was fel genoeg en liet zich niet op de kop zitten. We eindigen deze zonnige ochtend met een 4-3 💪🏻 iedereen heeft super goed samengewerkt en Mirthe heeft enorm goed gekeept! Goals gemaakt door Hidde 2x Jort Koopmans 1x en Jeljer 1x

JO09-1
Verslagje volgt!

JO10-1
Eindelijk was daar dan weer de start van de 4e speelronde. En we mochten vroeg aan de bak, de wedstrijd begon al om 8.45u tegen Minnertsga. Dus de eerste opgave was om alle spelers op tijd uit bed te krijgen. Op een prachtig complex met prachtig weer maakten onze spelers een wakkere indruk. De wedstrijd begonnen we erg sterk met goed positiespel en de bal werd lekker rond gespeeld. Toch wist Minnertsga als eerste door de verdediging te breken en de score te openen. Waar wij toch de ruimte te krijgen voor het goal slaagden we toch het eerste kwartier niet om de stand gelijk te krijgen. Maar na de time-out gingen we eindelijk los. Yashmine liep zich goed vrij, kreeg de bal en alle tijd en koeltjes werd de bal vakkundig in de hoek geschoten. 1-1. Nu ging het plots zo snel dat het moeilijk om bij te houden wie wanneer welke goal scoorde. Maar t goede nieuws is dat we met 5-1 de rust in gingen.
Zoals vaker gebeurd begon de 2e helft wat stroever maar ook hier pakten we het spel weer goed op en bleven we het dominante team. We hebben zelfs twee goals gescoord uit vrije trappen en Siem scoorde zelfs in 1x uit de vrije trap fraai in de kruising. (of hoe ze het zelf noemen de “kroesoe”)
Eindstand van de wedstrijd. 3-11 in het voordeel van Arum!
Gelukkig weten de spelers altijd wel hun eigen goals.
Yashmine 1 (maar 4 assists)
Jilles 4
Ewald en Siem 3.
En wat was Jildert (onze verdediger) dicht bij zijn eerste goal, maar helaas op paal.
Dik verdiende overwinning en een hele mooie wedstrijd waar iedereen zijn steentje prima heeft bijgedragen.

JO11-1
Na een paar weken vrij mochten we weer voetballen. En door het kampioenschap weer terug in de 3e klasse.
We waren te gast bij A.V.C Sexbierum. 9 uur gingen we van start. 1e helft beide teams best wel kansen alleen voor Arum wou de bal er maar niet in…4 doelpunten tegen. 2e helft proberen om wel de bal in het doel te krijgen. En dat lukte eindelijk 2x.
Na 60 minuten voetbal klonk het eindsignaal een verdiende overwinning voor A.V.C. 8-2. maar kwa balbezit en overspelen waren wij de betere, goed gedaan! Tot volgende week

JO12-1
De JO12 verloor nipt van SJO DFC met 3-4 in een spannende wedstrijd. Coach Nick: “Jammer er had wel meer ingezeten”

JO13-1
De JO13 was vooraf de topper tegen Eastermar de koploper en dat zouden ze na de wedstrijd ook blijven want in Achlum werd er overtuigend gewonnen met 7-4. En omdat de andere titelkandidaat ONT gelijkspeelde lijkt Stiens de belangrijkste concurrent in het kader van het kampioenschap.
Coach Marco: “Het elftal heeft een fantastische wedstrijd laten zien”

JO15-1
Tegen Akkrum, met trainer/coach en oud v.v. Arum voetballer Mario Vrieswijk, werd in Arum nipt met 2-1 verloren. 1 van de kleinsten in het veld bij Arum/Achlum Jitse scoorde via het hoofd. Inval coach Richard: “Deze wedstrijd hadden we moeten winnen, maar het scoren….blijft een probleem”

JO17-1
In Koudum speelde de JO17 tot 10 minuten voor tijd een gewonnen wedstrijd. Echter hielpen we Oeverzwaluwen in het zadel en kwamen ook nog achter. In de laatste minuut maakte “werkpaard” Jan Friso de terechte 2-2. De eerste goal kwam op naam van Harmen die er, na een blessure, weer bij was.
Coach Pieter: “We konden de 2-0 net niet forceren, dat had ook met durf te maken omdat we net iets te bang waren, bij de 1-0 stand, een tegendoelpunt te krijgen. En dat heeft dan allemaal weer met vertrouwen te maken. Die heb je nodig om echt kans te maken op de hoofdprijs. Maar we doen nog mee in deze zeer spannende competitie met nog wel 6 a 7 titelkandidaten. We zullen moeten gokken in de komende wedstrijden en minder bang zijn om het lid op de neus te krijgen”.

8 april 2024