Arum wint met twee gezichten…

Afgelopen zaterdag 6 april speelde Arum 1 haar een na laatste thuiswedstrijd van dit seizoen tegen Bakhuizen. Het werd een wedstrijd met twee gezichten. Voor de rust was namelijk Bakhuizen de bovenliggende partij. En Arum mocht blij zijn dat het met 1-1 kon gaan rusten. BT maakte overigens al in de eerste minuten de 1-0. De keeper van Bakhuizen verslikte zich in de altijd hard werkende BT. En het werd wel heel simpel 1-0. Maar daarna was het Bakhuizen wat de klok sloeg. Met name het middenveld van Arum werd overlopen. Na de thee een veel beter en agressiever Arum. Pakte het middenveld weer in handen en maakte via Kevin Jaarsma de 2-1. Daarna was het eigenlijk wachten op 3-1. Maar die viel niet. En daardoor bleef de spanning in deze wedstrijd. Tot uiteindelijk Arum in de laatste minuut via een mooie aanval de 3-1 maakte. En deze treffer kwam op naam van de talentvolle JO17 speler en nog maar 16 jarige Andrys de Vries. (zie foto)
Door deze overwinning en de uitslagen op de andere velden staat Arum pardoes bovenaan in de derde periode. En meldde trainer Hein Frietema kort na de wedstrijd dat er nu nog vier finales moeten worden gespeeld. “We doen nog steeds mee om de prijzen”.
In de eerste van vier finales treft Arum volgende week zaterdag 13 april Woudsend in een lastige uitwedstrijd.

7 april 2024