Dames: “Koude douche thuiskomen”

Iedereen heeft er wel één in zijn vriendenkring. De Wim Hof enthousiast. Ze zweren erbij. Niks zo bevrijdend als een koude douche.

Afgelopen vrijdag vond alweer de 3e speelronde plaats, dit keer de organiserende vereniging zmvv Zeerobben in Harlingen.
Het programma moest op laatste moment nog worden aangepast, helaas had het dames team van v.v. Makkum onvoldoende speelsters beschikbaar deze avond met een afmelding als gevolg.
Drie wedstrijden op het programma van ieder 20 minuten, de weersomstandigheden vielen tegen…. stevige (kust) wind over het veld met halverwege de speelronde een dikke regenbui. Wat ook tegen viel was de opbrengst qua punten, uiteindelijk gingen onze beide teams met 1 punt naar Arum. Verdiend in de onderlinge wedstrijd (2-2), de overige wedstrijden tegen Mulier en Zeerobben werden helaas verloren.
Teleurstelling was aanwezig na afloop vrijdagavond en dat mag…soms loopt iets anders dan je vooraf je had voorgesteld. Maar ja dit hoort bij een sport beoefenen als voetbal. We hadden ons zelf natuurlijk meer punten gegund en had ook gekund, maar soms zit ’t tegen en heb je het gevoel dat ’t even niet onze avond is. Let wel, genoeg momenten met mooie combinaties en prachtige doelpunten, resp. Elise, Tjalie, Emmy en Jeanne (2).

Doorweekt verlieten we het veld en kijk je uit naar een warme douche, die er niet bleek te zijn….

Het einde seizoen nadert, nog twee speelronden te gaan vr 10 mei bij Mulier en tot slot vr 24 mei in Arum.

21 april 2024