Rondje langs de velden…

Helaas kwamen door de vele regenval van vrijdag en zaterdagmorgen een aantal teams niet in actie afgelopen zaterdag 20 april; n.l.: De JO15, It Twadde en It Tredde werden afgelast. De overige teams kwamen wel in actie. Hier weer een aantal korte WhatsApp verslagjes:

JO08-1
Verloor dik, 12-2, in Bolsward. Met name op het fysieke vlak kwamen onze JO08-1 te kort. En het was tijdens de wedstrijd vies en koud weer aldus leidster Jacqueline.

JO09-1
We begonnen fel aan de wedstrijd maar Oosterlittens was ook fel, en loste een schot op doel Jelte-Pieter wist m eerst te keren maar in de rebound ging ie er toch in! 0-1
Door een mooie actie wist Jimte door de verdediging te komen maar werd afgestopt door de verdediging, het fluitje klonk vrije trap.
Jimte ging zelf achter de bal staan en schoot m fraai in de kruising. 1-1
We verslapten nu wat, Oosterlittens was ons elke keer wat te snel af en wist een paar keer te scoren 1-5
We probeerden na de rust goed druk te zetten maar met de omschakeling waren ze ons te snel af en de score liep ondanks uitstekend keeperswerk van Jurre snel op 1-10
Djolie, Jorn en Fayen deden er alles aan om de aanvallen van Oosterlittens te stoppen maar we hadden het moeilijk.
Oosterlittens wist nog een x te scoren 1-11.
Rienk zat de hele wedstrijd er bovenop en creëerde zo zijn eigen kans om bij de goal te komen en knalde m hard binnen! 2-11
De kopjes gingen toch wat hangen, daar wist Oosterlittens dankbaar gebruik van te maken en scoorde nog 3x; 2-14
Jort geeft een mooie pass op Jimte die speelde de verdediging uit en wist m in het net te leggen.
3-14 Sam zette goed druk en wist bij de goal te komen maar knalde m net naast.
Nu waren de batterijtjes echt leeg. Oosterlittens wist er nog 2 te maken. Eindstand 3-16
Goed gestreden dames en heren!
Volgende gaan we er gewoon weer voor!!💪

JO10-1
In een leuke wedstrijd verloor de JO10, thuis, met 9-4 van het sterke Zeerobben. Met nog twee wedstrijden te gaan (en dat geldt voor de meeste teams) zullen ze er alles aan doen om toch nog wat punten te pakken; aldus coach Jeroen.

JO11-1
Speelde tegen Zeerobben een leuke en spannende pot voetbal. Overigens werd een 3-1 tussenstand omgebogen in een 5-3 voorsprong voor de Harlingers. maar in een spannend slot werd het toch nog 5-5. een terechte uitslag. Daarna volgde als nog de huldiging van dit team wat in de 3e fase kampioen werd. Zie nieuws item op deze site!

JO12-1
Zonder wissels, en de geblesseerde keeper Roan, verloor de JO12 thuis tegen Terschelling met 3-7. Ondanks de nederlaag een leuke wedstrijd volgens coach Nick!

JO13-1
De JO13 blijft nog steeds ongeslagen, maar de 3-2 overwinning afgelopen zaterdag tegen SJO DFC JO13-2 in Achlum was minimaal. In de laatste twee wedstrijden moet de JO13 vier punten pakken om zeker te zijn van een eventueel kampioenschap. Want ONT, volgende tegenstander en Stiens zitten op het vinkentouw.

JO17-1
De eventuele titel aspiraties van de JO17 kunnen de ijskast in. Na de 3-1 nederlaag in en tegen Heeg heeft de JO17 het niet meer in eigen handen. Grootste euvel was zaterdag het benutten van de kansen.

22 april 2024