4e competitieronde: Dames en 35+

Afgelopen vrijdag 10 mei kwamen zowel de 35+ alsmede de Dames in actie. De 35+ waren op bezoek in Bolsward:

Afgelopen vrijdag was het weer tijd voor een voetbalavondje 35+. Vanwege het Hemelvaartweekend was het even afwachten of we genoeg spelers op de been konden krijgen, maar met 8 man konden we afreizen naar Bolsward. Alleen Makkum was als enige afwezig.
Eerst de wedstrijd tegen Nijland. Het ging in het begin wat op een neer, dat resulteerde in een goal voor ons. Ysbrand wist na een combinatie met Ronald het net te vinden. Maar Nijland wist ook te scoren, waardoor 1-1 de eindstand was.
Tweede pot was tegen Mulier. We waren niet ongelukkig met de kansen die Mulier had om de score te openen. Met een paar keer de bal langs de verkeerde kant van de paal, kwam Mulier uiteindelijk op 2-0 voorsprong. Maar wij hebben Ysbrand… Beeld je maar even in: Bal op rechts, ruim 20m voor de goal, even naar binnen draaien, kijken, schieten, diagonaal in de linker kruising, goal…wereldgoal! 2-1. Dit bleef wel de stand tot het laatste fluitsignaal.
Als laatste wedstrijd tegen Blauw Rood. Hierin werd wel duidelijk, dat we de bovenliggende partij waren. Willem rukte mee op naar voren om de score te openen, Ysbrand had het de hele avond al op de heupen en tekende voor de 2-0 en 4-0. Hij werd de hele avond op zijn wenken bediend door Ronald. Als dank voor de gedane arbeid, mocht Ronald de 3-0 scoren. Uiteindelijk scoorde Blauw Rood nog met een mooi schot, 4-1 was de einduitslag.
De avond was weer eentje met leuke wedstrijden en volgens Francis zo nu en dan een kippenvel-moment, voor Francis deze avond speciaal omgedoopt in ‘keepersvel-koment’.
Volgende avond is de laatste van het seizoen, op 24 mei zijn we op bezoek bij Nijland.
(Anno van der Veen)

De Dames kwamen in actie in Witmarsum. Arum trad met 1 team aan en Makkum was afwezig. dus twee wedstrijden van 30 minuten. Tegen Mulier won het met 1-0. Maar tegen Zeerobben was de wedstrijd net iets te lang. In de laatste minuten kreeg het nog twee doelpunten om de oren. En dus een 2-0 verlies.
(zie de foto’s: als impressie van de avond)

13 mei 2024