Geflatteerd verlies in open en boeiende wedstrijd

Het sprookje wat betreft de nacompetitie is na 1 wedstrijd alweer voorbij. In Rinsumageest tegen VCR werd met 4-1 verloren. Maar dat was uiteindelijk een te geflatteerde uitslag.
VCR was overigens de ploeg die het gretigst startte. En al na 3 minuten, toen de verdediging van Arum de bal niet weg kreeg, was het, beste man van het veld, Rienk de Haas die de bal keurig in de verre hoek plaatste en vroeg voor de 1-0 zorgde. De bal was onhoudbaar voor invalkeeper Willem. Irolt raakte vorige week geblesseerd aan de hamstrings en kon derhalve niet keepen. Ook vaste waarde Pieter raakte afgelopen week geblesseerd. En dus moest trainer Hein weer de nodige omzettingen doen. Na de vroege 1-0 kwam Arum wel op stoom en was het voetballend de betere ploeg. Maar was VCR zeer gevaarlijk in de counter. Toch maakte Arum in de 35e minuut gelijk via BT. Daarna hadden Rinnert en Kevin de score eigenlijk moeten uitbreiden. Maar in deze open en boeiende wedstrijd had het bij rust ook 3-3 kunnen staan. Na de rust was het zeker het eerste kwartier Arum wat op zoek ging naar de 2-1. Maar die kwam er niet. En dan komt die vervelende voetbalwet weer om de hoek. Als je zelf niet scoort dan doet de tegenstander dat wel. En in de 72e minuut maakte VCR, via een rommelgoal wel de 2-1. Er knakte iets bij Arum. Ze probeerden het nog wel maar VCR had de wedstrijd na de 2-1 onder controle en kon de score aan het eind van de wedstrijd nog uitbreiden naar 3-1 en een geflatteerde 4-1.
Leider Ruurd was duidelijk na de wedstrijd: “we hebben van onszelf verloren”
Jammer maar helaas geen tweede ronde.
Uithuilen en volgend seizoen weer opnieuw proberen met deze jonge ploeg met veel potentie!

2 juni 2024