Oefenwedstrijd met twee gezichten!

Afgelopen donderdagavond 22 augustus speelde Arum 1 haar eerste van 5 oefenwedstrijden (inclusief beker) uit tegen Zeerobben 2. Onder niet hele fraaie omstandigheden werd er om 20.15 uur afgetrapt in Harlingen. Bij Arum waren er 7 A-selectie spelers door vakantie en blessures afwezig. Helaas zijn jong talent Andrys en Dirk Henk zoals het nu staat langdurig uit de roulatie. Voor Dirk Henk lijkt het wat betreft voetbal einde oefening en dat zou wel heel sneu zijn voor hem.
Maar we kunnen het altijd wel over spelers hebben die er niet zijn, maar je moet het met de spelers doen die er wel zijn…; zei een oud trainer altijd.

In de eerste helft was Arum de betere ploeg. Het tempo lag hoog en Zeerobben wilde ook voetballen zodat er een leuke wedstrijd ontstond. Al in de vierde minuut mocht BT, die zelf werd onderuitgehaald in de 16, aanleggen voor een penalty; 0-1. Diezelfde BT scoorde halverwege de eerste helft ook de 2-0 op prima aangeven van Jorrit. Hij speelde, na bijna een jaar afwezigheid wegens een zware enkel blessure, voorzichtig weer zijn eerste minuten. Hij vormde samen met de sterk spelende Jeroen en Pieter o.a. het middenveld. Vlak voor rust scoorde Zeerobben tegen.
In de rust voerde trainer Hein de nodige wissels door. En ook na een 20 minuten in de tweede helft werden nog een paar wissels doorgevoerd. Daar is een oefenwedstrijd voor. Ook mocht Jan Friso (JO19) zijn debuut maken bij Arum 1. En hij speelde net als die andere JO19 speler Marc, een goede wedstrijd. Toch konden zij ook niet voorkomen dat alles wat Zeerobben aanraakte in de tweede helft er in ging…

Komende dinsdag 27 augustus speelt Arum 1 haar tweede oefenwedstrijd uit tegen IJ.V.C. 1 in IJlst om 19.30 uur.
Zaterdag 31 augustus speelt het dan de eerste Bekerwedstrijd thuis tegen 4e klasser Foarut, aanvang 14.45 uur.

23 augustus 2024