Bijna 50 jaar na dato….

Afgelopen zaterdag 2 juni degradeerde Arum 1 dan officieel van de 4e naar de 5e klasse KNVB district Noord. Het was voor de 80 jarige v.v. Arum pas de tweede keer dat het eerste elftal officieel degradeerde. In het seizoen ’68-’69 degradeerde het ook via de nacompetitie toen van de 1e klas FVB (Friese Voetbal Bond) zondag naar de 2e klasse. Dus bijna 50 jaar geleden. Op verzoek speelde Arum vanaf het seizoen ’76-’77 zelfs in de derde klasse FVB zondag. Waarna de v.v. Arum in ’79-’80 overging naar het zaterdagvoetbal en het weer ging spelen in de 2e klasse FVB. Dat werd in 1996 de 6e klasse District Noord. (er was toen nota bene ook nog een 7e klasse)
Het vlaggenschip van de v.v. Arum promoveerde in 1999-2000 via nacompetitie naar de 5e klasse. en in 2008 zelfs (ook weer via nacompetitie) van de vijfde naar de vierde, waar het dus negen seizoenen verbleef.

Drie keer kampioen
Het klinkt als een cliché, maar volgend seizoen willen we als v.v. Arum het verloren terrein graag weer terug winnen. Zij het met een promotie via nacompetitie of zelfs via een kampioenschap.
En dat is ook alweer even geleden. Arum werd namelijk in 1953 voor het laatst kampioen (65 jaar geleden) Het promoveerde toen van de 2e klasse naar de 1e klasse FVB zondag.  De andere twee keren dat Arum 1 kampioen werd, was in 1946 en in 1948.

Een nieuw seizoen, een nieuwe start
“We gaan voor het kampioenschap volgend jaar”, sprak een A-selectie lid gekscherend al redelijk snel na de verloren wedstrijd van afgelopen zaterdag.
En dan wordt er weer een nieuwe start gemaakt met o.a. een nieuwe trainer, leider en een aantal mutaties in de spelersgroep. Hoe die mutaties er precies uitzien dat zullen we mits juni bekend maken……

5 juni 2018