Arum 1 wint oefenduel.

Afgelopen zaterdag 26 januari speelde Arum 1 een oefenwedstrijd in en tegen vierde klasser Makkum 1. Door afwezigheid van Jeroen en Mark (beide ziek), Kevin (geblesseerd)  Jarno en Lammert (vakantie) en aanvoerder Nico (zie hieronder), begon Arum met Wessel Kroeger van “ut Twadde” in de basis. Redmer Brouwer kon na lang blessureleed eindelijk weer eens 90 minuten voetballen. En dat deed hij met verve.
Makkum mistte ook nogal wat vaste waarden. De thuisploeg was overigens het eerste half uur heer en meester. Het werd dan ook terecht 1-0 voor de Makkumers. Voor die 1-0 had Makkum allang moeten scoren. Maar na dit half uur zagen de toch nog in redelijk getale aanwezige Arum supporters dat de wedstrijd kantelde. En Arum kwam er via de counter een aantal keren gevaarlijk uit. BT trof nog de paal maar een perfecte voorzet van diezelfde speler werd een paar minuten later keurig afgerond door IJsbrand Dijkstra. Vlak daarna ronde een prima spelende BT een mooie pass van Tim af. De 2-1 was ook de ruststand. Na rust keepte Nick en speelde de eerste keeper Willem in spits voor BT (hij moest werken). Tjisse Ben kwam i.p.v. Wessel Kroeger op het middenveld te spelen. Het was voor Arum zeker het eerste halfuur in de tweede helft weer tegenhouden. Maar Arum bleef goed overeind. In het laatste kwartier had Arum via een drie grote kansen de wedstrijd moeten beslissen. Maar het bleef  2-1 voor Arum.
Volgende week speelt Arum een oefenwedstrijd thuis tegen WPB.

Nico stopt per direct!
Het is zeer sneu maar aanvoerder Nico Bruinsma moet per direct stoppen met voetballen. Een scan heeft aangetoond dat hij vocht heeft onderaan in het scheenbeen bot. Er zal binnenkort worden bekeken of het vocht via langdurige rust en of via een operatie moet worden “verwijderd”.
Nico liep de blessure vorig seizoen al op. Ondanks de pijn speelde hij bijna alle wedstrijden dit seizoen. We wensen Nico sterkte met zijn herstel. Hij zal dit seizoen wel bij de ploeg betrokken blijven.

26 januari 2019