Talrijk publiek ziet Arum weer winnen

Het was afgelopen zaterdag qua publiek gezellig druk op sportpark de Bining te Arum. Het mooie weer en het affiche, de nummer 2 tegen de nummer 3 zorgde ervoor dat het publiek in grote getale de weg naar het sportpark vond. Met o.a. toeschouwers uit Hippolytushoef (trainer) Achlum, Marssum en Arum, begon de trots van de vereniging sterk aan de eerste helft. Eigenlijk was Arum heer en meester de eerste helft. Maar een doelpunt bleef lang uit. Hoewel Arum twee fraaie treffers maakte. Deze werden overigens wegens buitenspel terecht afgekeurd. Toch was het BT die op aangeven van Kevin de 1-0 maakte in de 26e minuut. Gelukkig werd de score vlak voor rust verdubbeld door Kevin Jaarsma, die daarvoor al een aantal kansjes had gehad om de score uit te breiden.
Na de rust kwam S.S.S.’68 sterker uit de kleedbox. Het werd een gevecht op het middenveld met aan beide kanten veel balverlies. Vooral was Arum slordig in de eindpass om de wedstrijd definitief op slot te gooien. In 80e minuut kwam voor Arum de bevrijdende treffer. Een voorzet van Jorrit Tolsma werd door een S.S.S.’68 speler ongelukkig in eigen doel gewerkt. De jongens uit “Marssum” maakten in slotminuten nog 3-1. Maar de wedstrijd was toen al gespeeld. En na een paar minuten blessuretijd floot, verreweg de beste man van het veld, de 18 jarige talentvolle scheidsrechter Chris Marijt uit Bolsward voor het eindsignaal.
Door deze overwinning verstevigde Arum haar eerste positie in de tweede periode. Die periode duurt nog twee wedstrijden. Over twee weken, zaterdag 9 maart, gaan we verder met de thuiswedstrijd tegen Holwerd.

Op de FACEBOOK pagina van onze huisfotograaf van Arum 1, Willem Rienk Miedema, vind u nog vele foto’s van deze wedstrijd.

19 februari 2019