Sintsje skynt wer foar Ut Twadde

Het leukste van een verslagje schrijven is het bedenken van een pakkende titel. Maar meestal wordt een titel al aangedragen door de omgeving…….. Om toch nog een beetje eigen inbreng aan te geven dan toch maar in het Fries (de titel alleen dan).
Na een dikke nederlaag twee weken terug tegen de nummer twee Foarut moest Arum 2 afgelopen zaterdag op een zonovergoten sportpark de Bining aantreden tegen de nummer drie Leovardia. Na de vele afgelastingen van de laatste tijd, vaak afbellen tegenstander wegens te weinig spelers, dan eindelijk weer eens thuis.
En hoe! Ut Twadde won na een doelpuntrijke wedstrijd met 5-3. Al leek het daar in het begin niet op. Arum kwam echter na een paar minuten snel op 1-0. Tjerk Overal gaf een keurige assist op Fedde Okkinga. Een minuut later was het alweer 1-1. En daarna was het vooral Leovardia die de ene naar de andere mogelijkheid kreeg. Arum leunde wat op de counter. En vlak voor rust betaalde zich dat uit. Wessel Kroeger gaf aan en Johan Hibma scoorde.
Leovardia ging na rust op zoek naar de gelijkmakker. Die kwam, echter vlot daarna was het via Tjisse Ben Hoekstra ook alweer 3-2 voor Arum. Diezelfde Tjisse Ben gaf de bal even later op Dani van Eijk die de wedstrijd op 4-2 besliste. Dani maakte ook nog 5-2. En Leovardia scoorde nog 5-3. Maar verder liet met name de prima spelende gelegenheidskeeper Johan Kingma het niet komen. Johan moest als keeper invallen omdat Nick van Dorsselear bij de warming-up een bal ongelukkig op zijn pink kreeg. Gevolg pink wrs. uit de kom geweest. “Een weekje gips en dan bekijken ze het opnieuw” volgens Nick zelf nadat hij in het ziekenhuis was geweest. We hopen dat het wat meevalt.

De Doelstelling is dit seizoen voor Ut Twadde duidelijk, na de promotie afgelopen seizoen, is het dit jaar handhaven. En daar lijkt het tot nu toe prima in te slagen. Ut Twadde staat voorlopig vierde. dus na een moeilijk begin begint het zonnetje steeds meer te schijnen….
Komende zaterdag speelt Arum 2 weer een inhaalwedstrijd. Nu ook weer thuis en dan tegen de nog ongeslagen koploper Leeuwarder Zwaluwen, aanvang 14.30 uur.

25 februari 2019