Eenvoudige winst Arum 1

Iets later dan kwart voor drie floot scheidsrechter Reitsema uit het Groningse Wirdum (dorpje vlak bij Appingedam) voor het eerst deze middag. Het was het beginsignaal voor de wedstrijd Arum 1 – Holwerd 1. Toen hij 90 minuten later voor het eindsignaal floot stond er 5-0 voor Arum op het scorebord. Een eenvoudige overwinning voor de thuisploeg die in het eerste half uur werd beslist. In dat half uur speelde Arum oppermachtig en werd het via “B.T.” Bauke Tjalle Anema (tweemaal) en de deze middag uitblinkende “J.B.” (Jan Bauke Tolsma) al snel 3-0.
Het vervolg van de wedstrijd en met name de tweede helft kan je afdoen met het woord: gezapig. Holwerd probeerde het wel maar creëerde weinig. En Arum speelde de wedstrijd rustig uit waarin het via Kevin Jaarsma (tweemaal) de score uitbreidde naar 5-0. De 4-0 kwam uit een overigens prachtige voorzet van J.B.
En zo behaalde Arum haar zesde overwinning in de tweede periode en kan het bij winst volgende week haar eerste prijs van het seizoen binnenhalen n.l.: “De tweede periodetitel”. En dat zou prachtig zijn!
Wat ook prachtig is, dat zijn de wedstrijdfoto’s van onze huisfotograaf van “het eerste” Willem Rienk Miedema. Deze zijn te bewonderen via zijn Facebook Pagina: Klik hier
Op onderstaande foto kijkt trainer Edwin Wittink figuurlijk al uit naar volgende week. Wanneer hij zijn eerste prijs als hoofdtrainer zou kunnen binnenhalen……. Wordt vervolgt!

Edwin met op de achtergrond de karakteristieke “lantaarn” toren van Arum

11 maart 2019