JO12 schrijft geschiedenis.

Afgelopen zaterdag 30 maart speelde de JO12 van de v.v. Arum in de kwartfinales van de beker uit tegen v.v. OKVC JO12-1 (Oldehove, Kommerzijl, Voetbal Club) in de provincie Groningen. In een bloedstollende wedstrijd werd het uiteindelijk 3-2 voor de Arumers. En zo schreef dit team voor de v.v. Arum geschiedenis. Want nog nooit in de historie van de club plaatste een team zich voor de halve finale wat betreft de K.N.V.B.-beker.

Door deze overwinning mag de JO12 naar de finaledag op zaterdag 1 juni in Zuidwolde (Drenthe) vlak onder Hoogeveen, waar met nog drie andere teams wordt gestreden om de felbegeerde K.N.V.B.-beker (district Noord). Deze drie andere teams zijn V.E.V.’67 (Vlug en Vaardig uit Leek) HFC’15 (Hoogkerkse Football Club) en Flevo Boys (Emmeloord).
Stian, Jan Friso, Rimmer, Thomas, Jorrit, Inez, Mike, Elmar, Andrys en Jurre. en natuurlijk de trainers en coaches, Sake, Willem, Geert, Robert en Doede, van harte met dit behaalde resultaat!
Van de laatstgenoemde coach volgt hier een kort (wedstrijd)verslagje:
“We zijn om 8:20 uit Arum vertrokken op weg naar Oldehove (Groningen) waar we om 9:30 aankwamen. De wedstrijd begon om 10:30. De éérste helft ging het gelijk op, maar Arum had het betere veldspel maar we kwamen net voor rust toch 1-0 achter. Dat was ook de ruststand. Gelijk na rust kwam Arum goed uit de startblokken en Andrys maakte de 1-1(echte spitsengoal) Het  bleef een spannende en boeiende wedstrijd met kansen over en weer. Toch  kwam Oldehove op 2-1. Arum bleef goed voetballen en Thomas maakte al snel de 2-2 (een prachtig afstandsschot)  en lag de wedstrijd weer helemáál open. Arum werd sterker en had het betere voetbal weer en dat werd beloond; Andrys maakte er 6 min voor tijd 2-3 (koelbloedig alleen op de keeper af) van. Het was een prachtige dag. We kunnen ons nu op maken voor de finale dag en dat is op 1 juni”. (zie alvast aankondiging onderaan)
Hieronder een filmpje met foto’s van de wedstrijd gemaakt door Doetie.

1 april 2019