Arum pakt titel en verspeelt titel?

Toen ik na afloop van het veld liep met de wedstrijdsecretaris na de teleurstellende wedstrijd van Arum 1 afgelopen zaterdag in Ferwert tegen Wardy, had ik mijn titel al klaar voor het verslagje. Ik zei “Arum pakt titel en verspeelt titel, met een vraagteken”. “Mooie titel” zei de wedstrijdsecretaris. “Een pakkende titel die de lading dekt en verder zou ik er niet teveel zinnen aan verspelen”, merkte hij komisch ironisch op.
De eerste helft was niet best. “Hotse-knots-begonia voetbal op een knollenveld” om er maar weer een paar mooie voetbaltermen tegen aan te gooien. De tweede helft voerde Arum het tempo op en kreeg het via JB, onderkant lat en tweemaal BT alleen voor de keeper kansen om op voorsprong te komen. Maar als jezelf niet scoort krijg je het lid op de neus. en dat gebeurde. Uiteindelijk stond er een 3-0 voor Wardy op het scorebord. Het talrijke meegereisde publiek, er waren meer Arum aanhangers dan die van de thuisploeg, hoorde dat de concurrent Blija ook had verloren van Ouwe Syl. En zo kreeg Arum alsnog de tweede periodetitel in de schoot geworpen. “Een schrale troost” zei trainer Edwin Wittink, na deze slechte wedstrijd.
Of Arum die andere belangrijkere titel hiermee ook verspeelde is nog niet te zeggen natuurlijk. Er moeten nog zes wedstrijden worden gespeeld…….
Nu eerst de focus op de volgende wedstrijd die komende zaterdag wordt gespeeld.
“We zijn in ieder geval zeker van nacompetitie” zo sprak dezelfde wedstrijdsecretaris. “En nu zo hoog mogelijk eindigen in de eindstand, want als de titel eventueel niet lukt geeft de hoogstgeplaatste periodekampioen extra voordeel in de nacompetitie”. Maar daarover later meer.
En nu nog een uitspraak op persoonlijk titel: “Het was een wedstrijd om snel te vergeten”.
Tenslotte eindig ik met een opmerking van een oud-trainer van mij:
“We komen hier weer sterker uit”.

2 april 2019