Arum thuis tegen Beetgum

Komende zaterdag 11 mei speelt Arum 1 thuis tegen Beetgum. Op papier een prachtig affiche. Arum wil tweede worden om zo in aanmerking te komen voor de privileges wat betreft de nacompetitie. n.l.: eerste ronde, 1 juni vrij, tweede ronde 8 juni een thuiswedstrijd en evt. 15 juni op neutraal terrein. Beetgum is daarentegen nog niet officieel zeker van het spelen van de nacompetitie. Zij hebben in de komende drie wedstrijden nog minimaal 4 punten nodig om via de stand recht op de nacompetitie te verkrijgen. Of ze kunnen nacompetitie afdwingen via het winnen van de derde periodetitel! (daarin staan ze momenteel tweede)
Arum zal zaterdag uit een ander vaatje moeten tappen t.o.v. vorige week toen het met 4-0 werd afgestraft door C.V.O.
Arum heeft na de verloren uitwedstrijd (3-2) tegen Beetgum, waar een 2-0 voorsprong werd verspeelt, nog iets goed te maken.
Arum wil daarnaast haar ongeslagen status wat betreft de thuiswedstrijden natuurlijk ook behouden. Maar dat zal niet makkelijk worden want Beetgum is al sinds 13 oktober 2018, 16 wedstrijden op rij, ongeslagen!

Genoeg ingrediënten dus voor een mooie wedstrijd.
Ut Twadde speelt daarvoor om 12.30 uur tegen Makkum.

9 mei 2019