De gifbeker….

Leider Arjan van der Zee zei het na de wedstrijd afgelopen zaterdag tegen Beetgum heel doeltreffend: “De gifbeker moet helemaal leeg….”.
Het zit allemaal tegen op dit moment bij “Het Eerste” van de v.v. Arum. “Optisch” en qua kansen creëren was Arum de betere boven Beetgum. Toch stond er aan het einde van de wedstrijd een 0-3 stand op het scorebord.
Beetgum was wel doeltreffend en daar gaat het om in het voetbal. Dus een terechte overwinning.
Arum kwam via een weggevertje al snel op 1-0 achter maar streed de gehele wedstrijd voor een beter resultaat. Maar paal, lat en de keeper van Beetgum zaten in de weg. Zelfs een penalty was aan Arum niet besteed….
Kortom alles zat even tegen. Maar zoals Bob Dylan jaren geleden al zong: “The times they are a changin’.”
En daar beginnen we dan dus komende zaterdag mee als opmaat (mooie muziekterm) naar het toetje “De Nacompetitie”.
En op weg naar de 4e klasse?
“I WANT IT THAT WAY”, om het maar bij muziekteksten te houden. Van wie dit nummer is ben ik even vergeten…..

P.S. Hierbij feliciteren we Ternaard die afgelopen zaterdag terecht kampioen werd in de 5e klasse B en ook Beetgum met het behalen van de nacompetitie.

15 mei 2019