Rondje langs de velden….

Voor een aantal v.v. Arum en combi-teams zit het seizoen erop. De 35+ mannen kwamen afgelopen vrijdag voor het laatst in actie in Scharnegoutum. Arum maakte op deze avond maar liefst 9 doelpunten. Tegen Black Boys (de kampioen) werd er met 7-4 verloren, tegen Scharnegoutum nipt met 1-0. Maar van LSC werd met 3-0 gewonnen. En tegen Tzum werd het 2-2. Ze eindigden hierdoor op doelsaldo net boven Tzum met 17 punten en 1 meer gemaakte doelpunt….
Het talentvolle JO15 speelden afgelopen woensdag hun laatste wedstrijd en sloten hun seizoen af met een mooie 3-1 overwinning op Makkum. De JO12 wonnen ook hun laatste competitiewedstrijd zij het nipt met 2-1 van Zeerobben. Dit team komt overigens nog in actie op het bekerfinale-toernooi te Zuidwolde. Ook de JO17 (zie foto) kwamen na een prima seizoen thuis met een 4-2 overwinning tegen IJ.V.C.
In Sneek bij L.S.C. wonnen de JO9 hun laatste wedstrijd van dit seizoen na een spannende wedstrijd met 4-3. De JO11 reisden af naar Oudemirdum met als inzet de tweede plaats. Maar N.O.K. was te sterk (7-1) en zo eindigden onze JO11 overigens keurig op de derde plek in de eindstand.
De JO13 verspeelden hun titelaspiraties afgelopen donderdag door verrassend te verliezen van Harlingen. Afgelopen zaterdag wonnen ze overigens van titelkandidaat Vlieland met 6-5. Maar de titel zal wrs. naar Workum of V.S.V. gaan. De JO13 komt overigens nog drie keer in actie!
De JO08 verloren dik (13-0) bij zustervereniging Stormvogels’64 en spelen zaterdag nog thuis tegen Warga. Datzelfde geldt ook voor het Vrouwenteam die zaterdag nog 1 keer in actie komen tegen Leeuwarden Zwaluwen. Ze verloren afgelopen week overigens van kampioen Zeerobben (11-1) en O.N.B. Drachten (3-0). Ut Twadde sluit komende zaterdag de competitie af tegen Tzum en handhaaft zich prima in de 4e klasse. Afgelopen zaterdag werd overigens met 7-0 verloren van de kampioen Leeuwarder Zwaluwen. Keeper Jouke Tolsma was in bloedvorm anders had de uitslag zeker groter uitgevallen. En tot slot verloor de JO19 met veel JO17 spelers van G.A.V.C. in Grou met 5-0. En zij komen zaterdag 1 juni nog in actie.

De eerste overwinning JO7 (verslagje coach Riemer Visser)
Zaterdag 18 mei gaat de boeken in voor de jongens van JO07. We mochten weer voetballen in poule-vorm. Deze keer in Minnertsga door een communicatie fout in het wedstrijd boekje waren we iets aan de late kant dus geen warming-up. 1e wedstrijd tegen F.V.C. uit Leeuwarden 4-1 gespeeld er is gescoord door Jurre Louwsma. 2e wedstrijd tegen Minnertsga de eerste overwinning voor de jongens van JO07. De Jordy’s waren weer op dreef en hebben elk een doelpunt gemaakt dit door een paar mooie steekballen van Jurre Dijkstra door Jeen op vliegende keep te zetten hebben we de 0 weten te behouden. Super gedaan jongens. 3e wedstrijd tegen Hardegarijp hebben we lekker gespeeld maar helaas met 4-0 verloren.
Komende zaterdag komt de JO07 in actie bij F.V.C. Leeuwarden.

21 mei 2019