Arum toont veerkracht tegen Tzummarum

Arum heeft een verdiende 2-4 overwinning op Tzummarum geboekt, al had het ook anders kunnen lopen. Binnen vijf minuten kwam Arum al op achterstand en even later had het ook zomaar 2-0 kunnen staan. Hierna was Arum heer en meester en kreeg het ook een paar enorme kansen, maar alleen Kevin wist voor de rust nog te scoren uit een penalty na een overtreding op ‘BT’. Na de rust waren de eerste kansjes weer voor Arum, alleen was het Tzummarum dat opnieuw op voorsprong kwam door een benutte penalty. Wat hierop volgde was een slechte periode van Arum waarin Jouke uitstekend redde op een schot van dichtbij. Het was voor de trainer reden om in te grijpen en er werd maar liefst drie keer gewisseld. Of het hierdoor kwam weet je niet, maar Arum kreeg weer de overhand en kwam op 2-2 door een mooie bal van Tim over de hele die door Kevin in één keer binnen werd geschoten. Arum bleef doorgaan en Kevin maakte met een mooi balletje over de keeper meteen de 2-3, zijn derde van de wedstrijd en zijn honderdste in totaal (lees hierover meer op www.voetbalnederland.nl en op deze site). Vlak daarna was het ook alweer 2-4 door een van richting veranderde vrije trap van Tim. Hierna kwam Arum niet meer in de problemen en dus was trainer Edwin Wittink tevreden: “Ik ben blij met deze goede start, we raken wat meer op elkaar ingespeeld en het wordt elke wedstrijd iets beter. Het is ook fijn om zo’n sterke bank te hebben waardoor je wat kunt veranderen in het veld. Mooi dat dat nu lukte”.

Aankomende zaterdag speelt Arum thuis tegen Holwerd. Aanvang: 14.45

24 september 2019