Rondje langs de velden…

Ook deze week weer een “Rondje langs de velden” met weer een aantal korte verslagjes van de verschillende coaches en of leiders o.i.a.

Vrouwen
Over 2 weken in Bolsward kunnen onze Vrouwen Najaarskampioen worden (hebben nog 1 puntje nodig). Ze deden het afgelopen vrijdag in Arum geweldig. Alle wedstrijden (tegen Bolsward, Harlingen en Oosterlittens) werden gewonnen. “Een complete selectie 11 speelsters en als team goed gespeeld. Doelpuntenmakers: Jasmijn 2x, Anne 2x, Emmy en Erica. Tja en niet te vergeten dat we een fantastische keeper hebben aan Baukje”. zo meldde coach Joris.

35+
Kwam afgelopen vrijdagavond in Witmarsum in actie. Er werd gewonnen met 2-1 van Tzum, reglementair van Harlingen en net verloren met 2-1 van Mulier. Maar de leiders waren zeer tevreden. Opvallend is dat verdediger van weleer Willem Overal steeds vaker scoort. Dus zowel verdedigend als aanvallend, oud-trainer van Loenhorst zou zeggen: “hij Wil’um Overal mee bemoeie”.

It Twadde
We werden afgetroefd op felheid en inzet, het middenveld was niet opgewassen tegen het power voetbal van IJVC. Eerste doelpunt was een prachtige vrije trap. Zelfs voor Robert onhoudbaar. Wij kregen ook wel een paar kleine kansjes maar dan was de afwerking te slap. Dus een terechte uitslag. Aldus Folkert de Coach

JO07-1
Zaterdag mochten we weer voetballen, nu in Bolsward. 1e wedstrijd tegen Jirnsum, 8-2 verloren. 2e wedstrijd tegen Mulier 4-3 verloren had meer voor Arum in gezeten maar de ballen wilden niet het goal in. En de 3e wedstrijd tegen Bolsward ook verloren 12-2. Aanstaande zaterdag mogen we thuis voetballen dus komt allen 9 uur om de toppertjes aan te moedigen! groet van Trainer/Coach Elmer

JO09-1(Achlum)
Coach Joris was er deze zaterdag niet bij, maar kon wel melden dat er in Deinum is verloren met 4-0.

JO09-2 (Arum)
Afgelopen zaterdag speelde de JO9-2 een thuiswedstrijd tegen FVC JO9-4. Na een goede eerste helft stonden de mannen met 1-0 achter. Niks aan de hand en nog alle kans in de tweede helft. De start van de tweede helft was alleen niet geweldig en binnen tien minuten stond het scorebord op 4-0. Maar gelukkig, na de time-out stond iedereen weer op scherp en werd door leuk samenspel nog 2x gescoord. Wederom een mooie pot ondanks de nederlaag van 2-4.

JO10-2 (Arum)
Ditmaal weer een prima wedstrijd van de heren. Vanaf de eerste seconde felheid en de wil om te winnen. Natuurlijk was Bolsward niet heel sterk, maar dan nog is 14 goals maken knap. Zonder de anderen tekort te doen, springt Jetse er uit met 8 goals!!!!
Maar ook de 5 van Daley en de ene van Sem van Eijk mochten er zijn.
Maar hoeveel goals de bovengenoemde heren ook maken, zonder het “blok” achterin bestaande uit Sem de Vries, Jurre en Niek, was het niet bij één tegengoal gebleven. Vlg week gaan we naar Blauw Wit.
‘Een trotse coach Thon’

JO11-1 (Achlum)
Na een spannend begin van de wedstrijd sloegen de “thunderbirds” enkele keren sluw toe. Waarna de wedstrijd rustig werd uitgespeeld met zo nu en dan een mooie goal met 0-8 als einduitslag. De penaltyreeks werd zoals gewoonlijk bar slecht genomen met als gevolg weer meerdere straf-ronden voor de spelers die misten 😉

JO12-1 (Achlum)
zaterdag j.l. kregen we ONS Sneek JO12-1 op bezoek in Achlum . Eenmaal aan de de wedstrijd begonnen kwamen we door een mooie counter op een 1-0 voorsprong omdat de keeper van ONS te ver van zijn goal stond en door een mooi afstandsschot de bal het goal in rolde 👌🏻 . Nu lekker door voetballen en , het ging op en neer . We zijn goed aan elkaar gewaagt! Door een voorzet van onze kant ging de bal via keeper het goal in. Pech voor ONS, mooi voor ons😉dus 2-0 “Rust” na weer enige aanmoediging gingen we er weer voor, maar doordat ONS de druk hoog zette viel de 2-1 . Er werd gestreden als leeuwen van beide kanten . Balletje op de lat, balletje op de paal bij beide partijen . Maar toch kwam ONS langszij met de 2-2. Jammer maar door knokke. Toch bleef het hierbij. Een harde, zware pot voetbal . We delen de punten. Goed gedaan boys 💪🏻 Groet Gosse

JO12-2 (Arum)
In een mooie pot met 4-3 gewonnen van Zeerobben, aldus Lolke. Volgende keer weer een iets langer verslag. Meldde hij nog.

JO13-1
In een niet al te beste wedstrijd werd de JO13, dit seizoen voor het eerst op het grote veld, afgetroefd op bijna alle fronten. OHH (Oudega, Heeg & HJSC) was met 6-0 een maatje te groot. Maar dat is ook niet erg in deze sterke tweede klasse.

JO15-1
Zaterdag j.l. weer een goede wedstrijd op de mat gelegd, mannen. Tegen een sterker Zeerobben kwamen we zelfs met 2-0 voor. Met zelfs de kans op 3-0. Helaas met 2-3 de rust in. Dit was de omslag. Eindstand 2-6 en toch  trots op de boys, met als absolute uitblinker vandaag, onze keeper Jasper. Top gedaan, heren, groet Francis.

JO17-1
“Een makkie”, volgens speler Wouter. LSC werd in Sneek overklast. Op de 6-0 overwinning was niets af te dingen. Bijzonder was overigens wel het doelpunt van Lars. “Het was al heel lang geleden dat ik gescoord had” zie hij na afloop.

JO19-1
De A-junioren wonnen ietwat geflatteerd in en tegen Bolsward met 6-0. De jongens waren zeer effectief in het benutten van de kansen. De goals werden gescoord door Jort 2x, Kevin 2x, Dirk Henk en Jens. En beide keepers Arek en BW hielden knap de nul. Mees (zie foto) speelde voorlopig zijn laatste wedstrijd, hij gaat voor een aantal maanden backpacken in Australië.

“Aussie Mees” onze back gaat backpacken

8 oktober 2019