Alleen JO12-1 ronde verder!

Afgelopen zaterdag 19/10 stonden er naast een aantal inhaalwedstrijden ook KNVB bekerwedstrijden op het programma. Er kwamen wat de SJO Arum/Stormvogels’64 betreft maar liefst vier teams in actie in de eerste knock-out KNVB bekerronde. Van de vier teams haalde alleen de JO12-1, overigens na een zeer spannende wedstrijd, de volgende ronde.

JO12-2 (Arumer team)
We kwamen het terrein op.. En onze tegenstanders (kop groter) waren al aan het in trappen..Nou dat beloofd wat !
Vol goede moet begonnen we de wedstrijd. Al gauw kwamen we op een 0-2 voorsprong, maar dat was voor korte duur… dit konden we niet 30 min. volhouden. In de rust stonden we 4-3 achter .
Na de rust gingen we de strijd weer aan, alleen dan met 1 speler minder, want we hadden geen wisselspelers. En verloren de pot met 13-4
De jongens hebben prima gevoetbald. Alleen de tegenpartij was te sterk!! (afz. Lolke)

JO12-1 (Achlumer team)
Vanmorgen hadden we onze 1e ronde bekerwedstrijd uit tegen Tzum JO12-1 . De wedstrijd begon zeer sterk van beide kanten. Door een goede actie van onze kant weten we de 0-1 er in te tikken. Goed bezig 💪🏻 . Weer lekker door voetballen en daar was de 0-2 ook al . “Rust” na het bekertje limo kwamen de mannen niet scherp uit de box . En Tzum daar in tegen wel …. dus daar was de 1-2 . We blijven maar wat aanrommelen de passen kommen niet meer aan … en ja de 2-2 . De kopjes gaan steeds meer hangen en dan ook nog de 3-2 van Tzum. Maar we weten gelukkig de 3-3 te maken . “ iedereen was kapot, allemaal op het tandvlees! Maar in de laatste adem van de wedstrijd krijgen de boys er toch nog de 3-4 in !!!! Super trots ! Weer een ronde door 🎉groet Gosse

JO13-1
Het team van Elmer en Michel moest thuis tegen Harlingen JO13-1. Het team waar Niek Bijma vorig jaar nog speelde en Elmer trainer was. Een leuk weerzien. In de eerste helft waren de teams behoorlijk aan elkaar gewaagd. Maar de Arumers kwamen via twee knappe goals van Andries verrassend op een 2-0 voorsprong. De tweede helft was duidelijk voor Harlingen. Arum kwam er niet meer aan te pas. Het was wachten op een tegendoelpunt. Die kwam er en het werd ook terecht 2-2. In de allerlaatste minuut kreeg Harlingen nog een vrije trap op randje strafschop gebied. De bal ging via een hak van een Arum speler helaas in het net. En daarbij was de overigens prima keepende Sander dit keer kansloos. Jammer. Maar wel een terechte uitslag.

JO15-1
Ook de JO15 moesten thuis tegen Harlingen. Hier was het verschil wel enorm. Er werd overigens het meest geklapt door het publiek na een doelpunt van Arum/ Stormvogels’64. Verder maar gauw deze wedstrijd vergeten. De scheidsrechter mocht 23 keer fluiten voor een aftrap.

21 oktober 2019