Rondje langs de velden…

Naast de bekerwedstrijden werden er afgelopen zaterdag ook nog een paar inhaalwedstrijden gespeeld. De 35+ zou vrijdag j.l. in Harlingen in actie komen, maar moest wegens te weinig spelers afmelden. Hier de verslagjes van de gespeelde wedstrijden:

JO09-1 (Achlumer team)
AVC JO9-1 kwam op bezoek bij de Stormvogels’64 in Achlum. De veldbezetting was als volgt Willem Jente de Boer keep, Jelmer Steringa samen met Luuk Heemskerk in de verdediging. Jelte Nieuwenhuizen en Thyme Dunnewind op het middenveld en Berend Zijlstra en Chris Lanting in de frontlinie. Romke Dunnewind was gastcoach als vervanger van de vakantie genietende topcoach Joris de Jong (en zoon Jelke). De eerste helft scoorden de stormvogels 8x, de 2e helft nog 4 en een eigen doelpunt van AVC. Onder de voortreffelijk leiding van Jaap werd de wedstrijd gefloten. Uiteindelijke waren de doelpuntenmakers Willem Jente 1x, Chris 2x en Berend 9x. top-vrijwilliger Gosse Wijbenga kon uiteindelijk een prachtige 13-0 in vullen! (Groet Hylke Zijlstra)

JO17-1
De JO17 speelden zaterdag j.l. thuis tegen GAVC uit Grou. De eerste helft waren de teams aan elkaar gewaagd. Kansen over en weer maar het bleef 0-0. Vlak na de rust knalde de keeper van GAVC na een uiterste redding ongelukkig tegen de doelpaal. Hij liep daarbij een hoofdwond op en bleef liggen omdat hij veel pijn had aan zijn rug. Uiteindelijk is door adequaat reageren van Francis en Dirk besloten om hem te laten ophalen door de ambulance. Na veel onderzoek en foto’s e.d. in het ziekenhuis was de conclusie; zwaar gekneusde ruggenwervels. En verder twee hechtingen bij het oog. Hoewel de keeper veel pijn had, gelukkig geen erger rugletsel. We wensen hem een spoedig herstel. Er werd overigens in onderling overleg, wel verder gespeeld, nadat de wedstrijd een uur had stilgelegen. En wat was het sneu! De wedstrijd werd namelijk hervat met een corner, en die ging er gelijk in. Ook daarna was Arum/Stormvogels’64 de betere ploeg. Uiteindelijk werd het door goals van Rinnert, Jildert en Ruurd, 3-1.
De coach Lieuwe, over de wedstrijd:
“It stie echt goed sneon…dat ik mei eigelik in hiel oar team…..san resultaat del set…ja dan ha je der echt kijk op….de juste popkes op it goeie plak del sette….mear is it net…foar my simpel…mar dat talint had net elkenien…ik tink dat it komt dat ik myn hiele leven oan de kant stean……”.
We zullen in de winterstop Lieuwe zijn contract openbreken en we hopen dat we hem nog een seizoen aan ons kunnen binden. Hij heeft inmiddels al drie aanbiedingen van andere clubs. Gelukkig zijn daar nog geen voetbalclubs bij. Namelijk twee toneelclubs en een damclub.

21 oktober 2019