In memoriam Jan Hiemstra

Gister bereikte ons het bericht van het overlijden, afgelopen maandag 11 november, van Jan Hiemstra, Hij werd 88 jaar. Hij was in de eind jaren vijftig en zestig een vaste speler van “het eerste”. (op de foto, staand, vijfde van rechts) Daarna was Jan Hiemstra jaren actief als kaderlid. Hij begon als trainer van de B-junioren in het seizoen ’70-’71. Een seizoen later werd hij ook leider/coach van de B-junioren. Daarna was hij 14 seizoenen leider van de jongere jeugd. Hij had eerst de E- en D-pupillen en vervolgens de C-junioren onder zijn hoedde. Hij was ook de grote animator van het jaarlijkse jeugd zaalvoetbaltoernooi in de gymzaal. In 1986 stopte hij als vrijwilliger van de v.v. Arum en kwam tot voor kort nog bij alle thuiswedstrijden van het “eerste”. Jan Hiemstra was een echte v.v. Arumer. Maar was daarnaast ook jaren actief (o.a. bestuurslid) voor de kaatsvereniging. Hij is dus heel belangrijk geweest voor de sport in Arum.

Wij wensen de familie en nabestaanden veel sterkte toe de komende tijd.

We willen Jan Hiemstra net als Harrie Kuiken gedenken in een minuut stilte voor de eerstvolgende thuiswedstrijd van Arum 1. De spelers van Arum 1 zullen die wedstrijd dan met rouwbanden spelen.

Jan Hiemstra als jeugdspeler vlak na de Tweede Wereldoorlog, achterste rij, tweede van rechts. Naast hem, derde van rechts, staat Rients Gratama (de bekende Fryske cabaretier die in 2017 overleed)
13 november 2019