Drie hele lekkere…

Afgelopen zaterdag 7 december speelde Arum 1 de uitwedstrijd tegen CVO in Vrouwenparochie. Op een vrij zwaar veld was Arum de bovenliggende partij maar kon dat niet in doelpunten uitdrukken. De uiteindelijke minimale overwinning van 1-0 leverde wel weer drie punten op!
“Drie hele lekkere” zo reageerde trainer Edwin Wittink kort na de wedstrijd. “Het stond weer goed, alleen hadden we het eerder af moeten maken”.
Voor de rust kreeg Arum een aantal prima kansen. De grootste kans op een 1-0 voorsprong kreeg topscorer Kevin. Maar vanaf elf meter, middels een terecht verkregen penalty, faalde hij helaas.
Na rust hetzelfde beeld. De kansen voor Arum. Maar met name de keeper van CVO stond vaak in de weg of de kansen werden niet uitgespeeld (te zelfzuchtig). Toch maakte Kevin middels een fraaie treffer de terechte 1-0. En CVO? Die kreeg in de laatste minuten nog een prima kans via oud-v.v. Arumer Noah Akkerman. Hij kwam alleen op zijn “oom” Robert Rinia, vervanger voor de zieke Jouke Tolsma, af die met de vingertoppen kon redden.
Naast de drie belangrijke punten was er nog een belangrijk moment. Nadat hij in de eerste bekerwedstrijd, uit tegen Oeverzwaluwen, eerder dit seizoen op zaterdag 31 augustus zwaar geblesseerd raakte. En een ieder vreesde voor zijn “einde van het seizoen” mocht Jacob van Althuis zaterdag in de tweede helft zijn opwachting maken. En zoals een vaste supporter terecht opmerkte: “Onze veldheer is weer terug, prachtig”.

Komende zaterdag gaat de competitie weer verder met de kraker thuis tegen koploper LAC Frisia.

10 december 2019