Rondje langs de velden…

Afgelopen zaterdag stonden er weer een aantal (inhaal) competitiewedstrijden op het programma. In Arum werden alle wedstrijden afgelast. Toch kwamen er nog een viertal teams in actie! De JO11-1 licht nog steeds op kampioenkoers. Hieronder de verslagen:

JO9-2 (Arumer team)
Wat een goed einde van deze seizoenshelft. Werden de laatste twee wedstrijden al gewonnen, ook afgelopen zaterdag werd er weer leuk gevoetbald, dit keer tegen Bolsward. We waren weer compleet, maar met de wetenschap van vorige week toch maar met 7 tegen 7 gestart en 1 wissel. De eerste 10 minuten ging het nog niet geweldig. Een beetje dromerige start en daarmee kwamen we ook op een 1-0 achterstand. Tegen het rust signaal een leuke aanval, waarbij Jelle de bal kreeg en snel richting goal ging en de 1-1 maakte. Daarna gelijk op naar de limonade. De tweede helft tegen de wind in, maar daar was in het veld niks van te merken. Het ging goed. Met goede inzet van middenvelders Bram, Siard en Jurjen en spits Rutger mocht Hylke de goals maken. De 1-2, 1-3, 1-4 waren voor zijn rekening. Na de tweede time out vielen er nog 2 goals in ons voordeel. Er werd zelfs al een beetje opgebouwd van achteruit. Keeper Roan die de bal uitgooide, Redmar een diepe bal langs de lijn, Jelle een voorzet op Hylke, maar deze ging voorlangs. Maar dat maakt niet uit, mooi om zo nu en dan al deze vooruitgang te zien. Nu eerst maar genieten van de winterstop en alle activiteiten die er georganiseerd worden. Tot volgend jaar!

JO11-1 (Achlum)
De derby van de Waddenzee: de SJO Arum/Stormvogels tegen de Zeerobben werd met wind van zee een zeer eenzijdige wedstrijd die na een 8-0 ruststand eindigde in een 21-1 eindstand voor de thunderbirds. De ene combinatie was nog mooier dan de andere. Dit was een goede generale voor de kampioenswedstrijd aan komende zaterdag in de Achlum Arena  tegen Wardy uitFerwert tot volgende week. Groet Douwe.

JO12-2 (Arum)
Speelde afgelopen zaterdag de uitwedstrijd in en tegen Workum. En won met maar liefst 13-5. En zo eindigde dit team met 5 gewonnen en 5 verloren wedstrijden met 15 punten op een prima 6de plaats in de eindstand. met 55 doelpunten voor en 45 tegen. De coaches Lolke en Eize zijn heel tevreden. Lolke deed afgelopen zaterdag als een voorzichtige voorspelling voor na de winterstop. “Volgend jaar worden we kampioen”.

JO13-1
De jongens en Inez van de Jo13 speelden de uitwedstrijd tegen SDS/Nijland JO13-1. Het begint echt te draaien en zijn nu zo langzamerhand gewent aan het grote veld. Hier een verslagje van trainer/coach Michel Jorna.
De eerste helft voor de wind ging gemakkelijk..we konden constant hoog druk zetten en de tegenstander op eigen helft houden..Na ongeveer 12 minuten kwamen we op voorsprong door Andries…De 2de goal was een voorzet van Niek die door een tegenstander in eigen goal werd gewerkt…meteen daarna brak Andries door via een pass van Niek 3-0 en 4-0 door een geweldig afstandsschot van Niek..
Na rust kregen we het iets moeilijker door de wind en kon SDS/ Nijland terug komen tot 4-3 waar wij eigenlijk 2 grote kansen misten om de wedstrijd te beslissen.
Precies op het goede moment konden wij via een geweldige counter de 5-3 maken door Jorrit…en vlot daarna maakte Jorrit de 6-3.
Aan de andere kant moest Stian ook nog flink aan de bak door een geweldige redding te maken en konden we nog verder uitlopen naar 7-3 en 8-3 via Jorrit..
Komende zaterdag speelt dit team nog de laatste competitiewedstrijd uit tegen Workum.

15 december 2019