Zaterdag a.s: De Topper!

Komende zaterdag 22 februari speelt Arum de topper tegen de koploper LAC Frisia 1883. De Leeuwarder Athletische Club Frisia heeft als “zondags club” dit seizoen de overstap gemaakt naar de zaterdag. Een trend die je de laatste jaren meer zag gebeuren. Er zullen meer clubs volgen. En omdat je dan onderaan in moet stappen zullen er de komende seizoenen vermoedelijk teams in de 5e klasse spelen die eigenlijk het niveau ontstijgen. Bij de tegenstander van zaterdag is dat ook het geval. Zonder verliespartij pakte Frisa de eerste periodetitel. En met slechts 11 tegendoelpunten en 38 punten staan “de LACschoentjes”, zoals ze in de volksmond ook wel worden genoemd, fier aan kop.
Ietwat vertekend doordat Arum drie wedstrijden minder heeft gespeeld staan onze jongens tweede. Met eigenlijk maar 1 verliespunt minder. Maar Arum moet de op voorhand lastige inhaalwedstrijden uit tegen Beetgum (volgende week), thuis tegen Mulier (11 april 2020) en uit naar Marrum (2 mei 2020) nog spelen.
Het is zaterdag a.s. duidelijk: wil Arum nog eventueel meedoen wat betreft de titel, dan zou het moeten winnen of in ieder geval niet mogen verliezen.
Maar veel belangrijker is het feit dat deze, afgelastte wedstrijd van 14 december j.l. behoord tot de tweede periode. En in deze periode (9 wedstrijden) heeft Arum nog alle kans voor de titel. En dan zou zelf een gelijkspel al lekker zijn.
Zou Arum, naar de zeperd van vorige week tegen Ouwe Syl, Frisia pijn kunnen doen door een punt of meer te pakken? En de pijn van de blessure van onze trainer Edwin te kunnen verzachten!
Zaterdag iets na half 5 weten we meer!

Voor deze wedstrijd speelt It Twadde de derby tegen Tzum, aanvang 12.30 uur.

19 februari 2020