Arum E1 wint op Terschelling!

Een stukje v.v. Arum geschiedenis, verslag uit 2010, met quizvraag!

Een hele belevenis voor het eerst naar Terschelling te voetballen. Op zaterdag 16 oktober 2010 was het zover. Toen mochten de E-pupillen, dit seizoen bestaande uit: Jelmer Tolsma, Tjesse Bottema, Jens Hilarides, Menno de Jong, Hendrik Sytsma, Jorn van Slageren, Jorrit Tolsma, Stefanos Tsjingros, Dirk Henk Kuipers, Thymo Bloemsma en Noah Akkerman, de overtocht maken naar “Skylge”. Op West ging het met de bus naar Hoorn waar het aantrad tegen de plaatselijke E’s van A.V.V. (Aester Voetbal Vereniging). Het werd een wedstrijd met van beide kanten veel inzet. Voor de rust werd er echter niet gescoord. Na de rust kwam AV.V. op 1-0. Arum zette alle zeilen bij en kon de achterstand omzetten naar een 2-1 voorsprong. Menno en Dirk Henk waren de doelpuntenmakers. Na het laatste fluitsignaal was er een grote ontlading van vreugde. (zie foto)

De eerste overwinning dit seizoen. In de vier wedstrijden daarvoor mocht onze keeper al 70 maal de bal uit het net vissen. We zitten dus weer in een te sterke competitie. Het is in ieder geval niet een generatie voetballers die vaak een overwinning behaalt. Voor het gros van de spelers was de overwinning tegen A.V.V. pas de 7de in drie seizoenen (45 wedstrijden). Voor een enkele speler was het pas de 5e overwinning in drie seizoenen. En je hoeft ook niet elke wedstrijd te winnen of kampioen te worden. Maar dit seizoen met nederlagen van 22-0 (Robur) en 23-2 (Blauw Wit’34) betekent dat je als speler weinig aan de bal komt. En dat betekent weer dat je je als voetballer in een wedstrijd niet ontwikkelt. En juist voor de jongens in de leeftijd van 9 en 10 jaar zijn het essentiële jaren om te ontwikkelen. Met training, vooral ook voetballen in de vrije tijd en wedstrijden, ontwikkelen de spelers in deze leeftijd de basistechnieken die het nodig heeft voor de toekomst.
Trouwens na de overwinning tegen AVV kregen de spelers van de leiders (Douwe Akkerman en Pieter Tolsma) patat op de kade bij de veerboot. Door de harde wind hebben de plaatselijke meeuwen ook het nodige meegegeten. De patat waaide zowat uit het bakje. Met de snelle boot terug en half 6 waren we weer in Arum.

De vraag (3):
Hoeveel spelers van dit team zijn op dit moment nog actief lid  bij de v.v. Arum:
A. 3 (a)
B. 4 (w)