Arum naar de 4e klasse

Werom yn de tiid: een historisch moment!
v.v.Arum een 4e klasse vereniging

Het was een seizoen (2009-2010) van uitersten, ons vlaggenschip won de 1e periode en wist in de 2e helft van het seizoen niet meer hoe het voelde om een wedstrijd winnend af te sluiten. Zoals ‘driemaal is scheepsrecht’ voor sc Heerenveen gold in de Kuip, zo gold het de dag ervoor voor Arum. Sinds de promotie naar de vijfde klas in 1999 werd twee maal eerder nacompetitie afgedwongen, maar wist het team de dubbele finale uit en thuis niet winnend af te sluiten. Ook dit jaar werd Arum in de underdog positie gezet, met name voor de uitwedstrijd tegen Noordbergum waarin Arum volgens ‘de geleerden’ slechts 7 % kans op winst had. De 6e plek in de eindranglijst van de competitie waren we begin mei al snel vergeten, met tactisch spel via nacompetitie promoveren naar de 4e klasse, historisch te noemen voor de v.v.Arum.
Als voorzitter een moment, waar ik in 2005 (nacompetitie Creil) en in 2008 (nacompetitie Holwerd) al eens van had gedroomd, werd nu werkelijkheid. We zijn nu een 4e klasse vereniging!!!!

Vraag 17: Wie was in dit seizoen voorzitter:
A. Afke Huitema (m)
B. Peter Hoekstra (k)