Beker- en oefenwedstrijden

Een aantal ST en SJO teams kwamen afgelopen weekend in actie. De junioren teams voor de beker. Een aantal teams speelden een oefenwedstrijd. It Twadde speelde een oefenwedstrijd tegen Mulier 2 in Witmarsum en verloor nipt met 1-0. De JO12 (Arumers) speelden een oefenwedstrijd op vrijdagavond in Arum tegen de JO11 (Achlumers). Het werd een vermakelijke wedstrijd met zeer fraaie goals. En een wedstrijd waarin beide teams niet voor elkaar onderdeden. Het werd uiteindelijk 3-2 voor de JO12.

Beker
De juniorenteams speelden allemaal voor de beker. Het “nieuwe” JO13 kwam in Franeker in actie tegen de JO13-1. Ze verloren met 9-3. Maar volgens coach Gosse Douna: “Ging het prima, het was een goede wedstrijd voor een team wat voor het eerst samen spelen en voor het eerst op een groot veld in actie kwam”.
De JO14-1 kwam vrijdagavond al in actie in Hielpen. Het werd een klinkende 12-0 overwinning. Met name de spitsen schoten met scherp.
De JO17-1 had de primeur om na de “Corona stop” in maart j,.l. de eerste officiële thuiswedstrijd in Arum te spelen. Het werd in een aan elkaar gewaagde wedstrijd 3-2 voor het team van coach Lieuwe. Die de wedstrijd in zin omschreef als: “Sy hienen grutte kansen, wij makken se wol….en wij hienen Jildert op keep”.
De oudste jeugd van de SJO, de JO19-1 versloeg de leeftijdsgenoten van Q.V.C. met een 5-3. “Een terechte overwinning met bij vlagen goed voetbal”, volgens de coach.
Volgende week starten we weer met het item: “Rondje langs de velden”. Met daarin de tweede ronde beker voor de junioren teams en start van de competitie van de pupillenteams.

30 augustus 2020