Eindelijk winst voor Arum 1

Eindelijk was het dan zover, de eerste overwinning van Arum 1. En eerlijk gezegd was De Sweach daar ook wel de ideale tegenstander voor. Waar Arum de voorgaande wedstrijden het vergat af te maken, stond er nu al binnen tien minuten een 0-2 tussenstand op het bord via BT en Kevin na twee mooie aanvallen. Arum bleef goed doorgaan en nam het doel van De Sweach eigenlijk constant onder vuur, dat met kunst en vliegwerk de 0-3 van Kevin (na een mooie actie van BT) tot vlak voor rust kon uitstellen. Na rust veranderde er weinig, Arum bleef aanvallen en De Sweach creëerde helemaal niks. Binnen twintig minuten stond het dan ook al 0-6 via Kevin (rebound), Tim (afstandsschot in de kruising) en BT (van richting veranderd schot). Arum deed het hierna wat rustiger aan en liet zo De Sweach toch nog de eer redden. Een mislukte voorzet waaide zo de winkelhaak in.

Zo zagen de vaste supporters Arum eindelijk weer eens winnen en dat was meer dan verdiend, het hadden ook zomaar dubbele cijfers kunnen zijn.

Trainer Edwin was kort maar krachtig over deze wedstrijd: “Een goede pot, dit hadden we nodig.”

Helaas zijn de supporters volgende week niet welkom als Arum het opneemt in en tegen Heerenveen om 17:00 n.a.v. de maatregelen van het kabinet. We hopen tot snel!
29 september 2020