Dramatische middag voor Arum in Heerenveen

Na een mooie overwinning op de Sweach afgelopen week kon Arum vol vertrouwen afreizen naar Heerenveen voor de derde competitiewedstrijd tegen de plaatselijke VV. Dat Arum het lastig zou krijgen tegen deze ploeg die wordt gezien als titelkandidaat leek wel vast te staan, maar dat het zo’n nare middag zou worden had niemand verwacht.

Arum begon slecht, na zelf de aftrap genomen te hebben kwam Heerenveen na een halve minuut al op 1-0 door knullig balverlies op het middenveld. Het leek niet dat Arum echt van slag was, want het voetbalde goed mee en kwam via een afstandsschot van Tim binnen vijf minuten al op 1-1. Hierna was het verschil in de eerste helft vooral doeltreffendheid. Heerenveen voetbalde wel makkelijker, maar Arum was minstens zo gevaarlijk, alleen was het Heerenveen dat na twee mooie goals wel 3-1 voor kwam. Namens Arum kregen Kevin en BT nog een aardige kans en werd Dani een penalty onthouden.

De eerste tien minuten na de rust was er niet een heel ander spelbeeld dan voor rust, zonder echte kansen. Helaas voor Arum kantelde de wedstrijd hierna compleet. Na een paar dubieuze beslissingen van de scheidsrechter, waaronder een vrije trap en een penalty (die er tot overmaat van ramp ook nog in gingen), raakte Arum enorm gefrustreerd en gaf het de scheidsrechter de gelegenheid om drie rode kaarten binnen vijf minuten te geven. Het enige wat Arum nog kon doen met acht man en een 5-1 achterstand was de schade beperken. Dat lukte aardig, want Heerenveen wist er nog maar één te maken en pakte zo de verdiende 6-1 overwinning.

Al met al een hele slechte dag voor Arum dat niet alleen de wedstrijd verliest, maar ook Jeroen, Dani en Kevin voor minimaal een wedstrijd na hun rode kaarten. Hopelijk kan Arum zaterdag de rug rechten thuis tegen Ens. Aanvang 14:45.
5 oktober 2020