Arum wint in en tegen Makkum.

Het eerste van de v.v. Arum zorgde afgelopen zaterdag 11 september voor een behoorlijke stunt door derdeklasser Makkum in het voormalige vissersdorp in de tweede bekerwedstrijd te verslaan. “Het was met name de eerste helft wel een van de beste eerste helften sinds jaren” zo sprak trainer Edwin enthousiast. Makkum kon haar spel niet spelen doordat Arum er kort opzat. Met name JanBauke in het centrum van de verdediging, als vervanger van Jacob, was volgens een der vaste supporters een verademing. Maar het was vooral een team prestatie. “Iedereen zat goed in de wedstrijd” zo analyseerde de trainer. Op het middenveld werden vele duels gewonnen.
Arum kwam in de eerste helft veelvuldig in de zestien van Makkum. En creëerde de nodige kansen. Halverwege de eerste helft werd een korte corner tussen BT en Tim heel fraai door de laatstgenoemde in de touwen gewerkt: 1-0. Maar ook Makkum kreeg deze helft kansen.

In de tweede helft ging Makkum meer pressie uitoefenen op de verdediging van Arum. Maar tot echt grote kansen kwam het niet.  Arum kwam er wel een aantal keren goed uit. Uit een van de corners, die Makkum kreeg, kwam uiteindelijk de gelijkmaker. Echter Arum bleef geconcentreerd spelen en creëerde weer een aantal kansen. Via een snelle counter was het de uitblinkende BT die fraai de 2-1 voor Arum aantekende. Daarna kreeg Arum nog een paar kansen. Maar het bleef bij 2-1 voor Arum. Ook door goed keeperwerk van Jesse.
Volgens een plaatselijke supporter bracht Makkum deze middag/avond veel ter weinig en verdiende het ook geen overwinning.
Het bleef dus 2-1 voor Arum. Door deze overwinning komt Arum onverwacht bovenaan in deze bekerpoule! Om een ronde verder te komen zal Arum 1 nog een keer moeten stunten n.l.: zaterdag 18 september a.s. in en tegen vierde klasser Franeker.

12 september 2021