Rondje langs de velden…

Er werden afgelopen zaterdag 16 oktober slechts twee wedstrijden gespeeld binnen de verenigingen Arum/Stormvogels’64. Alleen It Twadde en de JO13-1 kwamen in actie. Maar u hebt het verslag van de “kampioenswedstrijd” van de JO11-1 ook nog te goed. Dus daar beginnen we mee in dit overzicht:

JO11-1 (van 9 okt.)
De laatste wedstrijd in Bolsward, van het eerste deel van vier halve competities. Op papier een makkelijke wedstrijd en met de wetenschap dat niemand ons meer in kan halen deze ronde, verwacht je misschien dat Stormvogels het rustig aan zou doen. Maar niets is minder waar. Bij de eerste time-out staat het al 0-4. Een mooi moment om plan B in werking te zetten. Iedereen heeft al een of meer keer gescoord, behalve Sil. Dus de opdracht voor het team was duidelijk: zorg dat Sil scoort.
Het was prachtig om te zien hoe goed er door iedereen gekeken werd, hoe het hele team maar een doel had: zorgen dat die laatste bal bij Sil terecht kwam.
Ook was het prachtig om te zien hoe Sil groeide in de rol als centrumpits. Eerst wat onwennig maar gaandeweg de wedstrijd werd hij steeds brutaler voor de goal en voor zijn man. Vele kansen, zeg maar als oefening, zorgden ervoor dat Sil 5 minuten voor tijd de bal verovert, de bal voor zich uit speelt, bij de verdedigers vandaan rent, de bal voor zijn juiste voet legt en langs een speler en de keeper de bal in de goal schiet!
Met een eindstand van 0-14 en ongeslagen “kampioen” was de taart en chips na afloop meer dan verdiend. Groeten, de coaches

JO13-1
Het was ff omschakelen na het “tikkie” afgelopen donderdag tegen ONS. We hebben verdiend verloren, maar toch had je het gevoel dat er meer in zat. Maar goed, Blauw Wit. Had twee keer verloren.
We begonnen heel sterk. Scherp en veel druk naar voren. Wat al snel leidde tot de 0-1 van Rudmer, wat achteraf de mooiste goal van de dag was. Gescoord uit een prima corner van Jitse, die zelf 0-2 maakte met een prima afstand schot.
Daarna kakte het wat in. Beetje slordig. Minder fel in de duels, en dan zijn we, nog, kwetsbaar. Gevolg 1-2.
Hier moet wel bij vermeld worden dat Daley vandaag in de verdediging stond, en verder een prima wedstrijd speelde👌
Rust. Even de boel weer opscherpen.
Het resultaat was binnen een minuut zichtbaar. 1-3 van Harmen na voorbereidend werk van Rudmer.
Rudmer zelf tekende vervolgens voor de 1-4. Daarmee was de wedstrijd gespeeld. Prima tweede overwinning, waar we meer goals hadden moeten maken, maar goed 👍. Goed gespeeld mannen (en Nynke 😏)
Nu twee thuiswedstrijden!!

It Twadde
Afgelopen zaterdag speelde It Twadde uit de inhaalwedstrijd tegen AVC. Met een overcomplete selectie werd er afgereisd naar Sexbierum. Helaas waren de vaste keepers verhinderd dus moest er een gelegenheidskeeper aangewezen worden. Al snel hadden meerdere spelers een keepers-shirt aangetrokken waardoor de coach een ‘goede’ keuze moest maken. De keuze viel uiteindelijk op Johan K en maakte gedurende de wedstrijd een goede indruk. Het werd een wedstrijd waarin It Twadde vergat aan het doelsaldo te werken. Na goede voorzet van Rory kopte Fedde bal goed binnen en stond Arum binnen 20 minuten 0-1 voor. Het had daarna makkelijk kunnen uitlopen maar het bleef bij dat ene doelpunt. Hierdoor bleef het heel lang spannend ondanks het overwicht van It Twadde. Stel je voor dat de bal zomaar verkeerd valt… Na een zenuwslopende 2e helft, was de 2e overwinning van het seizoen een feit.

19 oktober 2021