Arum 1 thuis tegen F.V.C.

Komende zaterdag 23 oktober speelt Arum 1 thuis tegen F.V.C. (Friese Voetbal Club) uit Leeuwarden. Als je kijkt naar de uitslagen van deze 5e klasse B tot nu toe, dan valt op dat de krachtverschillen wel heel erg groot zijn. Boornbergum en IJ.V.C. hebben zich in de coronatijd behoorlijk verbeterd. En de zogenaamde “Zondagsclubs” Heerenveen, Irnsum, Udiros en F.V.C. zijn waarschijnlijk ook van dusdanig niveau dat ze zo meedraaien in de vierde klasse. Realistisch gezien (conclusie is misschien wel wat vroeg) strijd de rest voor de zesde plek in de stand of hoopt stiekem op een periode. Ook Arum gaat stiekem voor een periode. Maar dat zal de eerste periode niet zijn. Want van de koplopers Boornbergum en IJ.V.C. werd al verloren en de komende twee weken treft het de andere twee nog ongeslagen teams F.V.C. en Heerenveen. Die laatste twee clubs doen eigenlijk dit seizoen voor spek en bonen mee. Want volgend seizoen stappen deze beide eerste klassers zondag “horizontaal” over, zoals dat heet. Moest je voorheen helemaal onderaan beginnen als je van zondag naar zaterdag wilde met je club, per volgend seizoen kan je overstappen op hetzelfde niveau. Maar dat speelt allemaal volgend seizoen.
Arum start dus met een zwaar programma in deze zeer sterke klasse. En kon Arum voor de coronacrisis nog enigszins meedoen om de titel in de vijfde klasse dan heeft het dit seizoen een andere rol toebedeeld gekregen.
Dus aan de andere kant heeft Arum niets te verliezen, lekker voetballen tegen F.V.C. die overigens al 17 keer scoorde in drie wedstrijden. En je weet nooit hoe een koe en haas vangt! Kortom we gaan er eens lekker voor zitten(of staan) deze zaterdagmiddag.

Aanvang 14.45 uur op Sportpark de Bining!

20 oktober 2021